fbpx ...
ענקיות הרשת החברתית
ענקיות הרשת החברתית - איך גדלו מניות פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'אט וטוויטר.

כולנו מכירים אותן.

פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וסנאפצ’ט – ענקיות הרשת החברתית.

שלוש מהחברות הללו הנפיקו מניות ונסחרות בבורסה (אינסטגרם נרכשה על ידי פייסבוק עוד לפני שהונפקה) ורבים מהמשקיעים והסוחרים במסחר יומי בשוק ההון מדברים עליהן לא מעט.

אז מה זה בכלל רשת חברתית

רשת חברתית מאפשרת לגולשים לתקשר זה עם זה באמצעות העלאת תכנים לאינטרנט (טקסט, תמונה או וידאו). למשתמש ברשת חברתית יש עמוד אישי (פרופיל) והוא מחליט מי יהיה שותף לתכנים שהוא מעלה ובאיזה תכנים הוא מעוניין לצפות – פשוט, נכון?

נערה על כסא עושה סלפי

דור הולך ומתמכר. צילום סלפי

מדוע פוטנציאל הרווח בה הוא כל כך גדול?

ברשתות החברתיות יש מספר עצום של משתמשים ברחבי העולם ומספרם רק הולך וגדל. אינסטגרם, טוויטר וסנאפצ’ט עם מאות מליוני משתמשים לכל אחת והענקית, פייסבוק צועדת בראש עם 1.5 מיליארד משתמשים. והיעד של צוקרברג? לפחות 5 מיליארד.

רבים משתמשים ברשת על בסיס יומי כדי לשתף, להתעדכן בפעילות חבריהם והנושאים המעניינים אותם.
מה התוצאה? הרשתות החברתיות מחזיקות במידע איכותי על מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, הן מוכרות אותו לכל המרבה במחיר והנכס היחידי שלהן הוא פלטפורמה מעניינת שבה אנו מתקשרים זה עם זה.

כמה איכותי המידע שיש להן? מלבד פילוח של המשתמש לפי גיל, מין ואיזור מגורים, הרשתות החברתיות שומרות את היסטוריית החיפושים, העמודים בהם ביקר המשתמש וכך הן יכולות למכור גם מידע בנוגע לתחומי עניין ספציפיים.

לדוגמה, מספיק שתהיה שותף בקבוצה של משקיעים בשוק ההון בפייסבוק כדי שתתקל בכל פעם שאתה נכנס אליו בעוד פרסומת על בית השקעות או קמפיין על בנק שמציע להצטרף אליו (יתכן שהגעת לקרוא את המאמר הזה תוך כדי דפדוף בפייסבוק…).