כולנו מכירים אותן.

פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וסנאפצ'ט – ענקיות הרשת החברתית.

שלוש מהחברות הללו הנפיקו מניות ונסחרות בבורסה (אינסטגרם נרכשה על ידי פייסבוק עוד לפני שהונפקה) ורבים מהמשקיעים והסוחרים בשוק ההון מדברים עליהן לא מעט.

אז מה זה בכלל רשת חברתית ומדוע פוטנציאל הרווח בה הוא כל כך גדול?

רשת חברתית מאפשרת לגולשים לתקשר זה עם זה באמצעות העלאת תכנים לאינטרנט (טקסט, תמונה או וידאו). למשתמש ברשת חברתית יש עמוד אישי (פרופיל) והוא מחליט מי יהיה שותף לתכנים שהוא מעלה ובאיזה תכנים הוא מעוניין לצפות – פשוט, נכון?

ברשתות החברתיות יש מספר עצום של משתמשים ברחבי העולם ומספרם רק הולך וגדל. אינסטגרם, טוויטר וסנאפצ'ט עם מאות מליוני משתמשים לכל אחת והענקית, פייסבוק צועדת בראש עם 1.5 מיליארד משתמשים. והיעד של צוקרברג? לפחות 5 מיליארד.

ענקיות המדיה החברתית

 רבים משתמשים ברשת על בסיס יומי כדי לשתף, להתעדכן בפעילות חבריהם והנושאים המעניינים אותם. מה התוצאה? הרשתות החברתיות מחזיקות במידע איכותי על מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, הן מוכרות אותו לכל המרבה במחיר והנכס היחידי שלהן הוא פלטפורמה מעניינת שבה אנו מתקשרים זה עם זה.

כמה איכותי המידע שיש להן? מלבד פילוח של המשתמש לפי גיל, מין ואיזור מגורים, הרשתות החברתיות שומרות את היסטוריית החיפושים, העמודים בהם ביקר המשתמש וכך הן יכולות למכור גם מידע בנוגע לתחומי עניין ספציפיים. לדוגמה, מספיק שתהיה שותף בקבוצה של משקיעים בשוק ההון בפייסבוק כדי שתתקל בכל פעם שאתה נכנס אליו בעוד פרסומת על בית השקעות או קמפיין על בנק שמציע להצטרף אליו (יתכן שהגעת לקרוא את המאמר הזה תוך כדי דפדוף בפייסבוק…).

חברות מוכנות להשקיע סכומי עתק כדי למקד את הפרסום שלהן לקהל יעד ספציפי, ומה יותר ממוקד מהיכולת להחליט בדיוק למי אתה מעוניין שתוצג המודעה שלך?

מניית פייסבוק

מניית פייסבוק

אם בפייסבוק עסקינן, המניה (FB) הגיעה לאחרונה לשיאים של כל הזמנים לאחר שבדוחות האחרונים שלה ניפצה את התחזיות, דיווחה על הכנסות גבוהות ועל רווח נקי מההכנסות של 37% בקירוב, נתון מרשים מאוד. מניית טוויטר (TWTR) איבדה מעל 60% מהשווי שלה מהיום בו הונפקה בנובמבר 2013. צמיחה אטית וטענות לשימוש ברשת כתשתית לארגוני טרור גרמו לאיבוד אמון מצד ציבור המשקיעים. לאחרונה נסיגה של רוכשות פוטנציאליות כמו גוגל ודיסני גרמו לשווי המניה לרדת עוד יותר. מניית סנאפצ'ט (SNAP) הונפקה ממש לאחרונה, בפברואר 2017. סנאפצ'ט מוגדרת ברחבי הרשת כ"פייסבוק של הצעירים" ורוב המשתמשים ברשת הם בני גיל 23 לכל היותר. יהיה מעניין לראות את הצמיחה של החברה וכמה מנתח השוק של פייסבוק היא תצליח לתפוס.

משקיע במניות של רשתות חברתיות? קבל הצעה משתלמת ל מסחר עצמאי בבורסה או השאר פרטים לקבלת הצעה משתלמת במיוחד לניהול ההשקעה שלך.


המאמר מבוסס על נתונים גלויים לציבור אשר פרסומים בכלי התקשורת, באתרי אינטרנט ועיתונים כלכליים. 
המידע המופיע במאמר אינו מכיל את כל המידע הדרוש למשקיע, אין להסתמך עליו לצורך ביצוע עסקה בני"ע / נכס פינססי.
האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ פיננסי על-ידי גורם מוסמך.

 

1
מענה אנושי זמין עבורך לכל שאלה או בקשה
Powered by