fbpx ...
צ’ק ליסט כניסה לעסקה בשוק ההון
סוחרים בשוק ההון? זה הצ'ק ליסט כניסה לפוזיציה שאם תעבדו איתו - סיכויי ההצלחה שלכם יעלו

מאת מערכת INSIDERS , מעודכן ל-30/12/2022 , 9:35

צוות אנשי שוק ההון מנוסים ומקצועיים, שמשתפים פעולה במטרה לספק לכם את המידע הכי איכותי ומדויק בעולם ההשקעות.

אם כבר הבנתם פחות או יותר איזה סגנון מסחר מתאים לאופי שלכם (מסחר יומיסווינג), יש משהו אחד, שאם תעשו אותו בעקביות, הוא ישפר את הביצועים ואת השורה התחתונה שלכם – צ’ק ליסט מסודר לכניסה לעסקה.

למה זה חשוב? כי מעקב אחרי פרמטרים מסוימים, במיוחד הפרמטרים שנספר לכם עליהם פה, זה הא’-ב’ של מסחר בשוק ההון. המשמעת והעקביות שלנו כסוחרים, הם הדברים שמבדלים בין מסחר מוצלח ורווחי לאורך זמן לבין מסחר שמזכיר יותר הימורים. 

הצ’ק ליסט

הצ’ק ליסט מורכב משישה פרמטרים שחשוב לעקוב אחריהם:

  1. מה קורה בשוק
  2. מהי מגמת המניה
  3. חדשות קשורות
  4. מהי האסטרטגיה
  5. ניהול סיכונים
  6. ניהול עסקה

 

מצב השוק

לא משנה לאיזו עסקה אתם מתכננים להיכנס, מחיר המניה שאתם רוצים לקנות או לבצע עליה שורט מושפע מהלך הרוחות בשוק.

אם הסנטימנט הוא שלילי, רוב הסיכויים שהמניה שלנו, סטטיסטית, תלך באותו כיוון. וגם הפוך, אם הסנטימנט הוא חיובי, אנחנו צריכים להיזהר אם תכננו לעשות שורט.

איך בודקים מה קורה בשוק? בודקים מה קורה במדדים המובילים. אם אתם בזמן מסחר, מבט מהיר על קרנות הסל של ה-S&P500 (קרן הסל SPY) והנאסדק (קרן הסל QQQ) יכול לתת לכם מידע מספיק טוב. אם המסחר עדיין לא התחיל ו/או אתם רוצים לקבל נקודת מבט רחבה יותר, אתם יכולים לבדוק בכל רגע נתון מה קורה בחוזים העתידיים.

כמובן – יש להסתכל על המגמה שרלוונטית לטווח הזמן שבו אנחנו מתכננים להיכנס לעסקה.

מגמת המניה

מגמת המניה, חשובה בדיוק (ואולי אפילו יותר ממגמת השוק) כשנכסים לעסקה. זה, כמובן, תלוי באסטרטגיית המסחר שלכם (עם המגמה, נגד המגמה, דשדוש).

לדוגמה: אם השוק מדשדש ולא החליט על כיוון חד משמעי, והמניה שאחריה אנחנו עוקבים מדשדשת גם כן, זה לא יהיה דבר נבון לנסות להיכנס לפוזיציית לונג אחרי פריצה. מנגד, בזמן דשדוש, יהיה יותר נכון “לשחק” על קווי תמיכה והתנגדות ובמקום לקנות את המניה אחרי פריצה לחכות לריוורסל לשורט בנק’ ההתנגדות ולא לצפות לפריצה חזקה שאחריה יגיעו עליות שערים. 

חדשות

החדשות על החברה שבמניות שלה אנחנו מתכוונים לסחור גם כן מאוד חשובות. ולמה? כי יש משהו שגורם למניה לזוז, בין אם זה למעלה ובין אם זה למטה.

זה יכול להיות סתם הסנטימנט הכללי בשוק, כמו, למשל, נתונים כלכליים לא טובים שפורסמו. אבל, זה גם יכול להיות חדשה שקשורה למניה עצמה ומניעה את הגלגלים. 

אם, לדוגמה, ניתחתם גרף של מניה שנמצאת במגמת ירידה ותכננתם להיכנס אליה בשורט, חדשות שחברה בתחום הפארמה, למשל, עשויה לקבל אישור לשיווק תרופה חדשה בשעות הקרובות ככל הנראה תשנה את דעתכם על כניסה לפוזיציה. 

האסטרטגיה

באיזה אסטרטגיות מסחר אתם הכי מרגישים בבית? והאם היא מתאימה לבדיקות שעשיתם בשלושת הפרמטרים האחרונים?

במסחר גאפים למשל, שהסנטימנט בשוק שלילי ואין חדשות טובות שיכולות לבשר על מגמה חיובית במניה, עדיף יהיה ללכת על סגירת הגאפ במידה והמחיר נפתח בגאפ-אפ (gap up) ועל גאפ-אנד-גו (gap & go) במידה והמניה פתחה במחיר נמוך יותר מהמחיר בסוף המסחר אתמול.

ניהול סיכונים

כמה כסף אנחנו מוכנים לסכן ביום מסחר? וכמה כסף בכל עסקה? אם, למשל, אנחנו מוכנים לסכן 100$ ביום ואנחנו עובדים באסטרטגיה שיחס ההצלחות שלנו בה הוא 33% והיחס סיכון סיכוי הוא 1 ל-5, זה לא יהיה נכון להיכנס לעסקה שבה הסטופ-לוס מוציא אותנו בהפסד של יותר מ 33$.

דבר נוסף שאנחנו ממליצים עליו, זה לא להיכנס לעסקה בבת אחת. תכננתם לסכן בעסקה 100$? אל תכנסו בכל הכמות בשלב ראשון. תחכו בסבלנות, תראו לאיזה כיוון המניה הולכת ואז תוסיפו בהדרגה עד שתגיעו לכמות המלאה.

ניהול העסקה

כמו שאנחנו יודעים מראש כמה כסף אנחנו מתכוונים לסכן בכל עסקה, ככה, אנחנו גם צריכים לדעת ולקבוע מראש מתי לממש רווחים בעסקה ובכמה חלקים, מתי לקדם את הסטופ-לוס וכן הלאה.

כניסה לעסקה לפי הצ’ק ליסט בפועל

אם אתם רוצים לדעת איך מיישמים את הדברים בפועל בזמן מסחר, הכנו לכם גם סרטון מסכם שמסביר ומראה בדיוק, שלב אחרי שלב איך משתמשים בצ’ק ליסט בזמן אמת.