fbpx ...
האם כדאי לסחור במניות?
כל מה שרציתם לדעת על התחום הלוהט של השנים האחרונות - מסחר במניות.

מסחר במניות הוא ללא ספק התחום הלוהט ביותר בשנים האחרונות והפך למקצוע או למקור פרנסה נוסף ללא מעט אנשים. הטכנולוגיה מאפשרת לכל אחד מאתנו לקנות ולמכור מניות (“לסחור”) בנוחות של הספה בסלון ולנסות להרוויח בזמן קצר יחסית, ומתי שנח לו, אך האם כדאי לכולם להתחיל לסחור?

קצת על מסחר מניות

במקור, מסחר במניות נועד כדי לאפשר חברות לגייס הון. החברות מנפיקות מניות, מוכרות אותן לציבור הרחב ובכך מאפשרות לנו להיות מהבעלים של החברה, כך שאם נקנה לדוגמה את מניית אפל נהפוך רשמית להיות חלק מהבעלים שלה. אם אפל תצליח ותפתח למשל אייפון עם מסך שלא נשבר לעולם {הלוואי} היא תגדיל את הרווחים שלה, מחיר המניה יעלה ואנחנו נרוויח.

היום דברים קצת השתנו, הציבור לא מעוניין להיות חלק מהבעלים של חברת אפל או טבע ולהחזיק את המניה לשנים ארוכות. אלא רק להרוויח מהעליות או הירידות במחיר המניה. לאתר הזדמנות, לגרוף רווח מהיר ולצאת החוצה.

עוד על אסטרטגיות מסחר במניות

מחיר של מניה משתנה כל הזמן ומושפע מלא מעט דברים (דוחות שהחברה מפרסמת, מתחרים, מצב בטחוני ועוד ועוד). היום ישנן שתי שיטות מסחר מהותיות שמרכזות בתוכן כמעט את כל המשתנים – שיטת הניתוח הטכני שהולכת ותופסת תאוצה ושיטת הניתוח הפונדמנטלי.

ניתוח פונדמנטלי

הוא ניתוח כללי של מצב החברה והוא ממש לא פשוט לביצוע.

אם אתם רוצים לעשות אותו כמו שצריך תדרשו לדעת לקרוא את דוחות החברה (דוחות מורכבים שנכתבים ע”י רואי-חשבון) ולהקדיש שעות ארוכות למחקר על המתחרים של החברה, הסכמי שיתוף פעולה, בחינת הנהלת החברה ופוטנציאל הצמיחה שלה בעתיד.

אם בחרתם בדרך הזו והחלטתם לבצע מחקר ולקנות מניה, סבירות גבוהה שייקח זמן עד שתראו רווח כלשהו מההשקעה.

ניתוח טכני

ניתוח זה מתייחס בעיקר למחיר של המניה בתוספת של כמה פרמטרים. על-ידי קריאת גרף המחיר, מחזורי המסחר במניה ובעזרתם של כמה אפשרויות נוספות במערכת המסחר נוכל להעריך את הכיוון של המחיר העתידי שלה.

רוב הסוחרים פועלים בשיטה זו בגלל שהיא פשוטה ללימוד (כמעט כל אחד יכול ללמוד ניתוח טכני) והיא מאפשרת רווח מהיר מבלי לנבור בדוחות כספיים ולקרוא כתבות ומאמרים שעות ארוכות.

איך מתבצע מסחר במניות

מסחר במניות מתבצע באמצעות מערכות מסחר אינטרנטיות. הגישה למערכות האלו מתאפשרת באמצעות בנקים ובתי השקעות שונים ויש לא מעט כאלו.

לאחר שלמדתם והחלטתם להתחיל לסחור, חשוב להכיר את מערכת המסחר שדרכה תסחרו ולבצע סקר שוק נרחב.

סקר שוק יאפשר לכם לדעת אילו מהברוקרים או בתי ההשקעות מאפשרים מסחר בתנאים הטובים ביותר.

איש מחזיק מקלדת

גם עבורכם? מסחר מתקדם במניות

האם כדאי לכל אחד ואחת לסחור במניות?

התשובה היא חד משמעית לא.