fbpx ...
אחרי רכישת טוויטר, מאסק מפטר עובדים וסופג איומים. מה יקרה למניה?

מאת מערכת INSIDERS , מעודכן ל-31/10/2022 , 10:11

צוות אנשי שוק ההון מנוסים ומקצועיים, שמשתפים פעולה במטרה לספק לכם את המידע הכי איכותי ומדויק בעולם ההשקעות.

למה הגיע למשרדי טוויטר עם כיור, כמה בכירים פוטרו ואיך סופג בעלי לוויני החלל איומים מרוסיה? וגם: אחרי מובילאיי, מיהי החברה הישראלית שהונפקה ועלתה ב-314% ביומה הראשון? כל מה שפספסתם בסוף השבוע


בסוף השבוע הושלמה רכישת הרשת החברתית טוויטר על ידי אלון מאסק. כפי שדיווחנו כאן באתר, מנכ”ל טסלה ומי שעומד גם בראשון SpaceX הפך לבעלים לאחר סאגה מתישה, בסיומה שילם 44 מיליארד דולר ונמנע ממאבק משפטי ארוך יותר.

מאז הרכישה, שוק ההון כמרקחה. על פי דיווחים בתקשורת הזרה, מנכ”ל וסמנכ”ל הכספים של טוויטר עזבו את המטה בסן פרנסיסקו וסיימו את דרכם בחברה. גם ראש המטה המשפטי סיימה את תפקידה. עוד דווח, כי מאסק יצטרך לשלם פיצוי של כ-200 מיליון דולר ל-3 העובדים הבכירים. כל הדיווחים האלה, כך מעריכים, ישפיעו גם על מחיר מניית טוויטר.

נקודות חשובות על מאסק וטוויטר

  • בשלב הראשון מאסק מתכוון לפטר עובדים ולהסיר את חסימת המשתמשים
  • ב-3 השנים האחרונות עלתה טוויטר ב-80 אחוז
  • כעת הוא סופג איומים מרוסיה בעקבות שיתוף הפעולה בין לוויני החלל שלו לאוקראינה

על פי דיווחים אחרים, מאסק בעצמו שואף להיות המנכ”ל והוא מתכוון, לפחות בשלב הראשון, לבטל את כל החסימות שהוטלו על משתמשים במהלך השנים. “הציפור שוחררה”, צייץ מאסק לאחר העסקה. אם אתם רוצים לקרוא על ההשתלשלות הארוכה שהובילה לרכישה, תוכלו לעשות זאת כאן.

“יש סכנה שהרשתות החברתיות יתפצלו לימין ושמאל קיצוני, כאלה שמייצרים יותר שנאה ומפלגים”, הסביר מאסק עם הכניסה לתפקיד. הכניסה שלו למטה החברה בתחילת השבוע הייתה מעט מוזרה. מאסק הגיע עם כיור וצייץ בטוויטר: “נכנסתי למטה טוויטר, תנו לזה לשקוע פנימה”.

אלון מאסק במשרדי טוויטר

“תנו לזה לשקוע”. מאסק והכיור, בכניסה למשרדי טוויטר | צילום מסך: הטוויטר של אלון מאסק