fbpx ...
המסכים בוול סטריט אדומים, אבל אנבידיה וסיסקו עולות

מאת איציק יצחקי , מעודכן ל-20/11/2022 , 10:06

בעל תואר ראשון (B.A) בבנקאות ושוק ההון ותואר שני (M.A) במשפטים לכלכלנים מאוניברסיטת בר אילן. המוטו של איציק להשקעות מוצלחות: אם אתם מדמיינים את זה, זה לא מציאותי. הכל מופיע בין הדוחות והמספרים.

לאחר הדו”חות של שתי החברות, נרשמו עליות. גם עליבאבא רושמת עליה של כמעט 8% בפתיחת המסחר. סיסקו החליטה לפטר 5% מכוח העבודה שלה. המדדים יורדים בשיעור של כ-1%


אחרי האופטימיות ששררה בשווקים בימים האחרונים, הבורסה בארצות הברית פתחה הערב את המסחר שלה באדום. מדד הנאסד”ק יורד ב-0.46%, מדד הדאו ג’ונס נותר יציב ומדד S&P 500 מאבד גם הוא כ-0.5% מערכו.

הסיבה העיקרית לירידות נובעת, כך נראה, מהחששות הגוברים של המשקיעים ממיתון. חברת סיסקו טיפסה בתחילת המסחר ב-2.3% אחרי פרסומי הדו”חות האופטימיים אמש. החברה הודיעה כי החליטה לפטר 4,000 עובדים – שזה בערך 5% מכוח האדם שלה, שעומד על כ-80 אלף עובדים.

אתמול זינקה המניה, במסחר המאוחר, בשיעור של 4.1% אחרי פרסום הדו”חות. חברת ציוד המחשבים עקפה את התחזיות כשפרסמה הכנסות של 13.6 מיליארד דולר, עם רווח נקי למניה של 0.65 דולר. 

nvidia

לצד ירידה ברווחים, ההכנסות עקפו את התחזיות באנבידיה

חברת אנבידיה, שפרסמה אתמול דו”חות פחות מוצלחים לאחר שלב הנעילה, עולה ב-0.1%.

על פי הדו”חות אמש, לחברה נרשמו רווחים קטנים יחסית לצפוי. הרווח המתואם למניה לרבעון השלישי היה 58 סנט למניה. הוא רשם ירידה של 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עוד עולה מהמספרים, כי ההכנסות צנחו ב-16.5% ועומדים על כ-5.9 מיליארד דולר. האנליסטים חזו הכנסות בגובה של 5.77 מיליארד וייתכן שזו הסיבה לעליות.

גם ההכנסות ממרכזי הנתונים רשמו עליה – הפעם של 31%. מנגד, ההכנסות משבבי גיימינג צנחו ב-51%. בשורה התחתונה, רווחי החברה יורדים אך המניה ממשיכה לעלות בשל אמון המשקיעים ממה שצפוי בטווח הארוך. המניה עצמה ירדה מתחילת השנה בשיעור של כ-45%.