fbpx ...
ושוב אתכם: מאסק הגיש הצעה נוספת לרכישת טוויטר

מאת איציק יצחקי , מעודכן ל-09/10/2022 , 12:55

בעל תואר ראשון (B.A) בבנקאות ושוק ההון ותואר שני (M.A) במשפטים לכלכלנים מאוניברסיטת בר אילן. המוטו של איציק להשקעות מוצלחות: אם אתם מדמיינים את זה, זה לא מציאותי. הכל מופיע בין הדוחות והמספרים.

אחרי שכבר חזר בו מההחלטה לרכוש את טוויטר, המיליארדר מנסה להחיות את העסקה והציע את המחיר המקורי – 44 מיליארד דולר. בניו יורק טיימס מדווחים: “על ידי הגעה להסכמה, נמנע משפט ציבורי שככל הנראה היה כולל עדויות של בכירים בטוויטר ומאסק עצמו”


אחרי שחזר בו מהחלטתו לרכוש את הרשת החברתית טוויטר, אלון מאסק מנסה להחיות את העסקה. כזכור, בחודשים האחרונים ניסה המיליארדר לרכוש את אחת הרשתות החברתיות המצליחות, אולם בסוף העסקה נפלה. כעת, מציע מאסק לרכוש את טוויטר (שוב) תמורת 44 מיליארד דולר – המחיר המקורי אותו הציע.

הסיפור של הרכישה התפרסם לראשונה כאשר הרשות לניירות ערך האמריקאית, SEC, אישרה אתמול כי מאסק אכן הגיש את ההצעה. הזינוק במניה עצמה לא איחר להגיע. טוויטר עלתה בשיעור של 22% והבוקר עומד מחירה על 51.3 דולר. טוויטר מסרה בתגובה כי המכתב התקבל וכי יש נכונות לסגור את העסקה במחיר הזה.

הדברים שחשוב לדעת

  • העסקה הראשונה בין מאסק לטוויטר נחתמה בחודש אפריל
  • ביולי הודיע מאסק על ביטולה בטענה לקבלת מידע כוזב
  • כעת חזר בו מהודעתו וירכוש החברה במחיר המקורי - 44 מיליארד דולר

בטוויטר עדיין חוששים

כזכור, מוקדם יותר השנה ביקש מאסק לבטל את העסקה לאחר שנחתמה באפריל. הסיבה לכך הייתה הטענה שהרשת החברתית מזייפת את מספר החשבונות האמיתיים, כך שרבים מהם היו חשבונות “פייק”. פרשנים העריכו כי מחיר המניה הוא זה שגרם למאסק להתחרט ולכן טוויטר תבעה אותו. אחרי ביטול ההסכם ביולי, הדיון הראשון היה אמור להיערך ב-17 באוקטובר, אולם לקראת הדיון החליט מאסק לחזור בו מהודעת הביטול.

השינוי התרחש ביום שני בערב, כאשר מאסק הודיע שלא רק שירכוש את טוויטר, אלא יעשה זאת על פי התנאים המקוריים – תמורת מחיר של 54.2 דולר למניה – כשהמחיר ערב ההודעה, לפני הנסיקה, עמד על כ-43 דולר למניה.

אלון מאסק