fbpx ...
יועץ בבנק או ניהול תיק השקעות?
מה האלטרנטיבות ליועץ השקעות בבנק? ביקשנו ממשקיע לספר מנסיונו האישי על התחום.

עד לפני שנתיים נהגתי לווסת את מדיניות את ההשקעה שלי לפי ההמלצה של יועץ ההשקעות בבנק. לפי המלצתו רכשתי ומכרתי מניות, השקעתי ומשכתי השקעות מקרנות נאמנות ומתעודות סל ונתתי את אמוני ביד הפיננסי של היועץ. לאחר מספר שנים שבהם התשואה לא הניבה את התוצאות שציפתי להן, החלטתי לבצע שינוי, עזבתי את יועץ ההשקעות בבנק ועברתי לניהול תיק השקעות מקצועי על ידי מנהל השקעות.

 

אז למה הייתי מאוכזב מיועץ ההשקעות של הבנק?

בשנים האחרונות חופש הפעולה של יועצי ההשקעות הלך וצומצם, הם נאלצים לנהל את פעילות הייעוץ שלהם תחת רגולציה כבדה יותר ולעמוד ביותר ויותר המלצות והוראות של הבנק. אם בעבר ליועץ ההשקעות הייתה סמכות לתת המלצה על פי ההבנה הפיננסית שלו את השוק ומגמותיו, כיום הוא מוגבל ועליו להתיישר בהתאם למחלקת המחקר של הבנק, כל שכל יועצי ההשקעות בבנק מסוים, “מנגנים את אותה המנגינה”.

קבלת החלטות לגבי ההשקעות שלי, התבצעו רק כאשר קיבלתי טלפון מיועץ ההשקעות. לעיתים הייתי עסוק בעבודה ולא עניתי, לעיתים היו ליועץ שיחות אחרות לעשות ללקוחות אחרים, הרי בכל זאת הוא מטפל בכמה מאות רבות של לקוחות, ולכן לא הרגשתי שהתיק נמצא כל הזמן עם היד על הדופק ושאני דואג לעדכן את ההשקעות שלי או לפחות לבחון אותן, בתדירות המתאימה כדי לייצר רווחים.

מעבר לכך, המדיניות של הבנק מחייבת אותם ליותר מדי זהירות, היועץ מחויב להבהיר ללקוח את כל הסיכונים, אסור לו להסביר ללקוח לאיזו חברה יש דוחות טובים על פי הבנתו הפיננסית, הוא רשאי להעביר את האנליזות בלבד. שלא תבינו לא נכון, אם אתם משקיעים קטנים שמעוניינים לבצע השקעות סולידיות בהיקף קטן, יכול להיות שהיועץ של הבנק הוא הבחירה הנכונה, האכזבה שלי נבעה מהעובדה שרציתי להשתדרג.

שני אנשים עם מחשב נייד

לאן הולכים מכאן

האלטרנטיבות ליועץ ההשקעות של הבנק מגוונות. בתחילת הדרך חשבתי שאולי הגיע הזמן להתמקצע בתחום ההשקעות ולהתחיל להשקיע באופן עצמאי, אך עם הזמן גיליתי שני דברים: