fbpx ...
מיומנו של סוחר
מיומנו של סוחר יומי - מהי הדרך האמיתית שתצטרכו לעבור כדי להצליח ב מסחר יומי? קראו על דרכו של סוחר מההתחלה ועד להצלחה.

כשהשתחררתי מהצבא התחלתי לחשוב מה אני רוצה לעשות עם עצמי ולמצוא את הכיוון שלי. ידעתי שאני רוצה להיות עצמאי, בלתי תלוי, אחד שמתעורר בבוקר בשעה נוחה ויוצא לעיסוקים שלו. לא אחד שמתלבש יפה, תקוע בפקק שעה ובסוף מגיע לעבודה בחברה של מישהו שכנראה רק עכשיו התחיל לשתות את הקפה שלו.

לא ידעתי מה לעשות. לא היה לי הרבה כסף שחסכתי או גב כלכלי שאפשר לי לפתוח איזו מסעדה או בית קפה (חלום ילדות שלי אגב) אבל הייתי חייב לעשות משהו. החיפושים נמשכו, חשבתי על פיתוח של כל מיני אפליקציות ופטנטים שיעשו אותי עשיר בן רגע אבל זה לא צלח.

הישועה הגיעה שנחשפתי לעולם של מסחר יומי בבורסה כשהלכתי פעם אחת להסתפר. הבחור המשוגע הזה עם המספריים אמר לי שאפשר לקנות ולמכור מניות דרך המחשב בבית ולהרוויח כמה מאות דולרים (ביום!). מעניין. ידעתי מה זה מניות אבל אף פעם לא התעמקתי. חשבתי שרק אם יש לך הרבה כסף ניתן להשקיע אותו בבורסה ובאמת להרוויח. אבל חוץ מזה, מה לי ולמניות? בקושי בגרות במתמטיקה עשיתי.

מסחר יומי בבורסה – מה זה בעצם

במסחר יומי פותחים את המחשב, קונים מניות או ניירות ערך אחרים ומוכרים אותם אחרי תקופת זמן קצרה (דקות עד שעות) עוד לפני שהבורסה נסגרת. המטרה של סוחר היא לנצל את התנודתיות של השווקים כדי לגרוף רווחים מהירים באמצעות כל מיני שיטות ואסטרטגיות שכל אחד יכול ללמוד ואפילו די בקלות. המסחר מתבצע דרך מערכות מסחר שמסופקות על ידי רוב הבנקים ובתי ההשקעות ובתוך יום או יומיים ניתן לקבל גישה לאחת.

מסחר בבורסה היום

מסחר ער. הבורסה בניו יורק

סוללים את הדרך

התחלתי לחפש קצת באינטרנט והחלטתי לקנות ספר של איזה גורו למסחר יומי בבורסה. הייתי מרותק. גמעתי קצת יותר מ 300 עמודים ביומיים והייתי בטוח שעכשיו שום דבר לא יכול לעצור אותי. פתחתי חשבון קטן למסחר בשוק ההון והתחלתי בדרך.

כגודל הציפייה, גודל האכזבה. לקח לי כמה ימים ספורים להבין שאני עושה משהו לא בסדר. החשבון הקטן שפתחתי הלך ונהיה קטן יותר ויותר (איפה הדולרים שהספר דיבר עליהם?!). סגרתי את החשבון אבל הייתי רחוק מלהתייאש. אמנם הפסדתי ברוב העסקאות שעשיתי אבל היו גם כמה רגעים שצרחתי מרוב אושר, רגעים בהם נשענתי אחורה בהנאה על הכסא וראיתי את הסכום שנכנסתי אתו לעסקה מטפס במהירות מטורפת (אין באמת דרך לתאר את ההרגשה שעוברת בך באותו הרגע).

מתחילים לנסוע

הייתי נחוש להצליח וקיבלתי החלטה שבדיעבד שינתה את החיים שלי.

החלטתי שאני רוצה לדעת איך להיות סוחר מקצועי שאני רוצה לעשוק בזה ביום-יום ולא אכפת לי להקריב קצת יותר מיומיים של קריאה בספר אז נרשמתי לאחת המכללות שמלמדות מסחר יומי בצורה מקצועית.

כמה החודשים שעברתי שם שינו לי את קו המחשבה והתחלתי ללמוד לעומק את הבסיס של המסחר ומה באמת נמצא מאחורי הקלעים. למה קונים, למה מוכרים, מתי כדאי להיכנס לעסקה ומתי צריך כבר לברוח, איך מגנים על הכסף כדי שאוכל להפסיד קצת ולהרוויח יותר (ניהול סיכונים בשפה המקצועית). והדבר החשוב ביותר – הייתה לי האפשרות לתרגל את כל הדברים שלמדתי בחשבון וירטואלי עם איזה מרצה תותח שתוך כדי שהוא מסביר לי מה אני עושה לא בסדר כל המסך של הלפטופ שלו היה צבוע בירוק ($) מהעסקאות שעשה.