fbpx ...

ברקשייר האת’וויי (BRK-A)

מחיר מניית ברקשייר האת'וויי (BRK-A)
623040$
ברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway) על קצה המזלג

כשזה מגיע להשקעה במניות בלו צ'יפ אטרקטיביות, אין ספק שמניית ברקשייר האת'וויי היא אחת המניות המפתות ביותר. 

לברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway) יש שתי מניות (A ו B) שלכל אחת מהן מחיר וערך שונה (תוכלו לקרוא על ההבדל ביניהן בהמשך). נכון להיום, מחיר המניה מסוג A עומד על מחיר חסר תקדים של 390,000 דולר והיא נחשבת לאחת החברות עם הערך הגבוה ביותר בבורסה בניו יורק.

אז מה חשוב שנדע על המניה שהפכה את וורן באפט לאחד האנשים העשירים והחזקים בעולם?

כאן, נלמד יותר על אחזקות ברקשייר האת'וויי, ההיסטוריה שלה ועל הדרך בה היא מצליחה לשמור על מומנטום חיובי.


אז מהי מניית ברקשייר האת'וויי?

ברקשייר האת'וויי היא חברת אחזקות עצומה בגודלה ובעלת השליטה במספר רב של עסקים מובילים וחברות בתעשייה האמריקאית.

כאחד מהקונצרנים הגדולים ביותר במשק, מהווה ברקשייר האת'וויי ארגון גג למותגים רבים כמו Dairy Queen, Fruit of the Loom וחברת הביטוח GEICO שמהווה את אחד הכוחות המשמעותיים ביותר של החברה.

בנוסף, החברה מחזיקה במניות של כמה מהחברות החזקות והמשמעותיות ביותר בשווקים העולמיים כמו קוקה קולה, IBM, אפל, אמאזון ואפילו במניית טבע הישראלית.


קצת היסטוריה

ברקשייר האת'וויי, שמשרדיה ממוקמים בנברסקה, התחילה את דרכה כחברה להפקת מוצרי טקסטיל.

לקראת אמצע שנות השישים, הפך איש העסקים וורן באפט לבעל השליטה בחברה והחל באסטרטגיה מתקדמת של הסטת תזרימי המזומנים מפעילותה העסקית המרכזית של החברה אל השקעות אחרות.

הבחירות שקיבל באפט לאורך השנים יצרו לו את השם כאחד מהמשקיעים הנבונים ביותר בעולם. נכון ל -18 בספטמבר 2020, שווי השוק של ברקשייר האת'וויי נאמד ב-521.57 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת החברות הגדולות ביותר בבורסה העולמית.


כיצד נסחרת מניית ברקשייר האת'וויי?

לאורך השנים, בנה באפט רקורד הצלחות מזהיר לחברה והוביל אותה לשגשוג שאפשר לה להפוך לחברה בהנפקה ציבורית התשיעית בשוויה בעולם.

רק על מנת לסבר את האוזן, בין השנים 1980 ועד שנת 2019 – עמדה התשואה הכוללת של מניית ברקשייר האת'וויי על שיעור מדהים של 150,000%. 

בבורסה בניו יורק, נסחרת מניית ברקשייר האת'וויי כשני סוגי מניות נפרדים – מניות A ומניות B. נכון להיום, נמכרת מניית A, כאמור, בסכום של 390,000$ ואילו מניית B במעל 250$.

ההבדל בניהן הוא בערך המניה ובזכויות שהיא מעניקה לבעלי המניות - 1,500 מניות מסוג B שוות במחירן ובערכן למניה אחת מסוג A, כך שמי שקונה 1500 מניות מסוג B, בעצם מחזיק את אותה פוזיציה כמו מי שמחזיק מניה אחת מסוג A למעט דבר אחד -

למחזיקי מניות מסוג B של ברקשייר יש זכויות הצבעה פחותות יותר - 10,000 מניות מסוג B שוות למניה אחת מסוג A. כך שלמי שקונה את מניות החברה במטרה להשפיע על אופן הפעילות שלה - כדאי לקנות את A.


מהם הגורמים להצלחה של ברקשייר האת'וויי?

המנוע המרכזי העומד בבסיס הצמיחה של ברקשייר האת'וויי הוא מה שגורמים מובילים בתעשייה מכנים "הצף". מדובר למעשה בכספי פרמיות המשולמים לחברות הביטוח בבעלות ברקשייר.

כספים אלו מהווים עתודות זמינות ואינם שייכים באופן רשמי לחברות הביטוח. לכן, המנהלים רשאים להשקיע כסף זה בכל אפיק שימצאו לנכון. שיעור הצף של ברקשייר האת'וויי הוא מהגבוהים בעולם והכפיל את עצמו באלפי מונים בעשורים האחרונים.

יתרון זה הוא שאפשר לחברה לרכוש מניות של חברות במשבר ולהשיב אותן לחיים. זה בדיוק מה שעשתה החברה עם Fruit of the Loom שמניותיה איבדו 97% מערכן בתחילת שנות ה-2000.

גורם משמעותי נוסף לצמיחה המתמשכת של החברה נובע מהמדיניות הנוקשה של באפט לגבי דיבידנדים. החברה מחזיקה במניות של כמה מהחברות המחלקות את הדיבידנדים הנדיבים ביותר במשק ובו זמנית, ברקשייר האת'וויי לעולם אינה מחלקת דיבידנדים בעצמה ולא עשתה זאת מאז סוף שנות ה-60.

הסיבה לכך היא די ברורה כשאנו מתבוננים באסטרטגיה של החברה לאורך השנים. באפט תמיד יעדיף להשקיע את הכספים בהזדמנויות חדשות במקום לשלם אותו.

גם המשקיעים הנבונים יודעים שבסופו של יום ההחלטה הזאת תהיה בטובתם. גם אם בטווח הקצר לא ייהנו מדיבידנדים, יש להם הבטחה כמעט ודאית לעלייה בערך המניה, כפי שאכן קרה עד כה.

רובנו לא נתווכח על העובדה שתשואה של מאות אחוזים תוך מספר שנים עדיפה על סכום נאה וחד פעמי בצורת דיבידנד. 



אחזקות ברקשייר האת'וויי

חלק הארי משוויה של ברקשייר האת'וויי מורכב מחברות ביטוח, אך היא שולחת את זרועותיה כמעט לכל ענף בתעשייה האמריקאית מתחום המזון ועד לענף הטקסטיל.

בנוסף לבעלות שליטה על חברות פרטיות, לברקשייר גם תיקי השקעות גדולים במניות של כמה מהחברות הגדולות ביותר בהנפקה ציבורית – מ-Bank of America ועד "וולס פארגו" ו"אמאזון".

נכון לסוף יוני 2020, הוערך שווי תיק ההשקעות של ברקשייר האת'וויי בשוק הציבורי ב-207.45 מיליארד דולר.


כיצד ניתן להשקיע במניית ברקשייר האת'וויי?

עבור רובנו המכריע, מניית ברקשייר האת'וויי מסוג A אינה נגישה כלכלית ולכן, אם נבחר להשקיע בחברה, סביר להניח שנבחר במניות מסוג B.

לא משנה איזה מניה אתם חושבים לקנות, הדבר היחיד שאתם צריכים לדעת זה איך קונים מניות בבורסה ותוכלו לשגר הוראת קנייה בקלות. 

תגובות

הוספת תגובה

Looks good!
Looks good!
Looks good!
תגובות המפרות את תנאי השימוש והתקנון שלנו ו/או כוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון כתיבה החורג מהטעם הטוב לא יאושרו.
הגבת, השפעת!
אנחנו רק בודקים שהתגובה יכולה לתרום לשאר הגולשים ומיד מפרסמים 🙂
1
2
3
4
5
  • רוצה לסחור בבורסה עם העמלות הטובות ביותר?

    4 שאלות וחסכת בעמלות

מניות קשורות
למונייד (LMND)
16.13$
-1.41%
גולדמן זאקס (GS)
406.82$
-1.67%
ג'יי פי מורגן (JPM)
196.62$
-1.23%

אנחנו כאן בשבילך

רוצה לדבר עם מומחה שלנו?