כל מיזם או סטארט-אפ בתחילת הדרך מגיע לרגע שבו הוא צריך משקיע חזק שיעזור למיזם להתרומם בשלב גיוס ההון הראשוני. איך עושים את זה? לרוב פונים למשקיע אנג’ל (אנג’לים).
במאמר הבא נסביר מה זה משקיע אנג’ל, מה היתרונות בגיוס משקיע כזה, איך מאתרים אותו וגם, איך מתכוננים לפגישה הראשונית? מוכנים? מתחילים.
ראשית, כשאתם מחפשים משקיע אנג’ל, יש לכם את האפשרות ואת הזכות לגייס משקיע שמגיע מהתחום ויש לו תשוקה להשקיע במיזם כמו שלכם.
אין ספק שכל משקיע שמביא איתו הון זה מבורך, אך האמינו לנו שאם ההון הזה מגיע בליווי של חיבור אמיתי למיזם שלכם, זה הכיוון הנכון.
עוד נציין את הטיפ הזה בהמשך, אך אתם ודאי מבינים שאם המיזם שלם מספק מענה לבעיה או צורך שלמשקיע שלכם יש נגיעה אישית אליו, אתם בכיוון הנכון.
בנוסף, סביר להניח שמשקיע כזה שמגיע מהתחום בו המיזם שלכם עוסק, יכול לקשר אתכם עם גורמים מובילים בתעשייה, שיוכלו לעזור לכם לקדם את המיזם שלכם.
איך מאתרים אנג’לים? יש מגוון דרכים שבאמצעותן ניתן לאתר אנג’לים פוטנציאליים, אנחנו נפרט את הנפוצות שבהן. האופציה הראשונה לאיתור אנג’ל היא באמצעות מאגרי מידע ואתרים ייעודים של קבוצות אנג’לים.
הדרך השנייה והלא פחות נפוצה היא באמצעות קשרים עם האנשים הנכונים, כמו רואי חשבון, עורכי דין או דמויות מקצועיות כאלה ואחרות שיוכלו לסייע לכם לאתר אנג’ל.
הדרך השלישית היא לאתר אנג’לים היא באמצעות מפגש שנקרא פאנל אנג’לים. במפגשים הללו חברים קבוצות של אנג’לים ונחשפים למיזמים שונים.
במידה והאנג’ל יביע עניין במיזם שלכם לדוגמא, הוא יפנה אליכם ותוכלו להמשיך משם את ההתקשרות בניכם.
בנוסף, ניתן לפנות לאנג’לים באמצעות מכרים אישיים שלכם, שכבר יש להם ניסיון במיזם אחד או שניים ויכולים לקשר אתכם עם האנשים המתאימים המתאימות.
איך מתכוננים לפגישה עם משקיע אנג’ל? על מנת שהאנג’ל שאיתו אתם נפגשים ירצה להשקיע דווקא במיזם שלכם, עליכם לבצע את ההכנות המתאימות לפגישה.
הכירו את האנג’ל שלכם – הצלחתם לארגן פגישה עם המשקיע? מעולה, על מנת שההצלחה שלכם לא תרד לטמיון, אתם חייבים לבצע הכרות מוקדמת עם המשקיע וללמוד מה הפרופיל שלו.
כך, תצליחו לקבל איזה שהוא מושג על סוג ההשקעה שסביר להניח שהוא ירצה להשקיע בחברה החדשה שלכם.
הבינו את המגבלות של האנג’ל שלכם – לפני שאתם ממהרים להיפגש עם משקיע אנג’ל, מומלץ מאד לבדוק את הרקע הפיננסי שלו, את תיק ההשקעות שלו ואת תחומי העניין.
בסופו של יום, אתם זקוקים למשקיע שבאמת יכול להשקיע בחברה שלכם את הסכום שאתם צריכים. אם ההצעה שלכם עבורו לא תתאים את היכולות הפיננסיות שלו, אתם לא בכיוון הנכון.
בנו את האמון מול האנג’ל שלכם – הכלל הפשוט אומר שאם הבסיס בניכם ובין משקיע האנג’ל יהיה בסיס טוב שמושתת על אמון, אתם בכיוון הנכון.
לכן, כשאתם נפגשים עם האנג’ל, הקפידו לשמור על שקיפות ולהציג בפניו את החוזקות והמגבלות שלכם. אם המשקיע יאבד את האמון במסר שאתם מעבירים לו, פה נגמר הסיפור.
בחרו צוות משא ומתן מנצח – כל הטיפים שנתנו לכם עד כאן הם טובים ויפים, אך אם תגיעו לפגישות עם האנג’ל שלכם מצוידים בצוות משאומתן לא מיומן, לא עשיתם בזה שום דבר.
בחרו בצוות מנוסה ומקצועי, כזה שכבר ניהל כמה פעמים משא ומתן בתחום. אחרי הכל, אתם צריכים צוות שיש לו את היכולת להציג צורה מדויקת וקולעת את האני מאמין של המיזם ולגרום למשקיע לקחת חלק בפעילות הזו.
בפני אילו קשיים אתם עתידים לעמוד? ראשית, אתם חייבים להבין שכל מיזם מצליח הוא תוצר של עשרות מיזמים כושלים. מה זה אומר, שבמרבית הפעמים ה”סטארטפיסטים” מקבלים תשובות שליליות ממשקיעים.
נכון, זה מאד מתסכל, אך הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות זה לעצור את הכל ולהיכנס למרה שחורה.
עליכם להבין שהתהליך עלול להיות ארוך ומייגע ואף משקיע לא ימהר לפתוח את הכיס ולשפוך כספים על המיזם שלכם. לכן, יש חשיבות מכרעת לאופן שבו תציגו את המיזם.
שנית, עליכם להבין שבעידן המודרני אתם לא נמצאים לבד וסביר להניח שלמשקיע שאיתו אתם נפגשים עכשיו יש עשרות הצעות נוספות להשקעות.
גם כאן חשוב לציין, ככל שתחדדו את המסר ותציגו אותו כמסר מנצח, כזה שפשוט גורם למשקיע שלכם להרגיש משהו אחר בנוגע למיזם שלם, אתם בכיוון הנכון.
זהו, עכשיו כשיש לכם את כל המידע הנחוץ על מנת להתכונן לפגישה עם המשקיע הבא שלכם, זה הזמן לצאת ולאתר משקיע אנג’ל. בהצלחה!
התוכן מבוסס על נתונים גלויים לציבור אשר פרסומים בכלי התקשורת, באתרי אינטרנט ועיתונים כלכליים. המידע המופיע בו אינו מכיל את כל המידע הדרוש למשקיע, אין להסתמך עליו לצורך ביצוע עסקה בני”ע / נכס פיננסי. האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ פיננסי על-ידי גורם מוסמך.