fbpx ...
נתון מכירות קמעונאיות (retail sales)
מה זה בדיוק, ואיך הוא משפע על חשבון ההשקעות שלכם?

מהו נתון מכירות קמעונאיות (retail sales)?

שיעור האינפלציה מספר לנו לא מעט על יציבות המטבע המקומי אל מול מטבעות זרים, על שיעורי הריבית הצפויים להיקבע בעתיד וכתוצאה מכך, על כדאיות השקעות ותנודות השוק בתקופה הקרובה.

בסופו של יום, האופן בו השוק מתנהג מתחיל בראש ובראשונה בבחירות הצרכניות של לקוחות הקצה. לכן, כדי לחזות את שיעורי האינפלציה, אנו זקוקים למדד איכותי שילמד אותנו על הרגלי הצריכה במשק בו אנו מושקעים.

לצד מדד המחירים לצרכן המשמש גורמים רבים בתחום הפיננסים ובעולם ההשקעות, ישנו כלי נוסף המאפשר לנו לקבל הצלבה ולזהות מגמות במחירי סחורות ומוצרים. מהו נתון מכירות קמעונאיות, כיצד ניתן לעשות בו שימוש יעיל ומתי הוא מתפרסם

נתון מכירות קמעונאיות (retail sales)

איך נתון מכירות קמעונאיות (retail sales) משפיע על ההשקעות שלכם?

מה מודדים למעשה בנתון מכירות קמעונאיות?

בדוח נתוני המכירות הקמעונאיות, אנו מודדים את השינוי שנערך במחירי מוצרים בני קיימא וסחורות מתכלות לאורך תקופה מסוימת בממוצע. המוצרים הנבחרים למדידת הנתון מאוגדים בסל טובין – מערך מוצרים אופייני המשמש כאומדן למוצרי הצריכה הכלליים במשק. המדד, המפורסם על ידי סוכנות מפקד התושבים במשרד המסחר האמריקני, מגלם את השינוי שחל במחירי הסחורות בשיעור אחוזי.

ואיך כל זה שייך לאינפלציה?

מאחר ואינפלציה מתבטאת בעליית המחירים, היכולת לבצע מעקב מסודר ולזהות בזמן שינויים ומגמות במחירי סחורות נפוצות, מאפשרת לנו להישאר עם אצבע על הדופק בכל הקשור לשיעורי האינפלציה ולכמת באחוזים את השינויים שחלו במחירי סחורות לאורך תקופה, הרבה לפני שחברות שונות מפרסמות את הדוחות הכספיים שלהן. במובנים רבים, זוהי תצוגה מקדימה לנתוני החברות שיוכלו לסייע לנו לקבל החלטות נבונות מבעוד מועד.