fbpx ...
למה עמלות המסחר בבנקים יקרות?
מה גובה עמלות המסחר בבורסה בבנקים ולמה לא כדאי לקנות מניות בחשבון הבנק שלכם?

בימים שהיינו מוכרחים לפתוח את העיתון כדאי להתעדכן בשערי המניות, הבנקים לא ידעו נפשם מרוב אושר. כל מי שרצה להשקיע או לסחור באופן עצמאי בבורסה היה חייב לעשות את זה באמצעות אותן פנים מוכרות של יועץ ההשקעות בבנק – זו הייתה הדרך היחידה.

למזלנו, בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה, נוספו שחקים חדשים לשוק שהחלו להתחרות בבנקים ולהציע שירותים למסחר בניירות ערך.

לאט לאט, יותר ויותר משקיעים החלו להעביר את תיק ההשקעות שלהם מהבנק לאותם “שחקנים” – ברוקרים ובתי השקעות. וליהנות מעמלות מסחר ותנאים טובים בהרבה מאלו שבבנקים.

אז מה הגובה האמיתי של עמלות המסחר בבנקים ואיך מוצאים אלטרנטיבה ראויה? הנה מה שאתם צריכים לדעת;

גובה עמלות מסחר בבנקים

אתם כבר בטח יודעים שהעמלות שאתם משלמים לבנק גבוהות, אבל האם אתם יודעים עד כמה הן גבוהות?

עמלות מסחר בניירות ערך בבנקים מגיעות עד ל 0.65% משווי העסקה על כל קניה ומכירה. בנוסף, ישנה עמלת מינימום של 27 ש”ח למסחר בניירות מקומיים ו 25$ למסחר בניירות ערך זרים.

הבנק מנפח את עמלות המסחר עד פי 100 ממה שהוא משלם בפועל לבורסה על אותה פעולה. אז כשאתם מחליטים לקנות איזו מניה או קרן – דעו לכם שהבנק משלשל לכיסו לפחות 95% מהעמלה שהוא גובה מכם. וזה לא מספיק לו.

בעובר ושב שלכם, מסתתרת לה בכל רבעון עמלה בשם דמי משמרת (או דמי ניהול). עמלה שנשארה שריד לתקופה שבה הבנק היה צריך לשמור פיזית על כל נייר ערך (בעבר, שעדיין לא היה רישום ממוחשב לניירות ערך, לאחר קנייה של מניות היה מתקבל מסמך המוכיח שהמניות אכן בבעלותכם – ואסור היה לאבד אותו).

עבור “שמירת” ניירות הערך בחשבון הבנק תשלמו עד 0.2% בכל רבעון מגובה ההשקעות שלכם.

מדוע? הבנקים החליטו שנח להם להשאיר את העמלה הזו. למרות שהיום הניירות רשומים באופן דיגיטלי על שמנו בבורסה, וכבר אין שום קשר בין גובה האחזקות שלנו לבין שמירה על המניות.

תמונה המדמה שומר ראש "השומר" על ניירות ערך בבנקים ומצדיק את עמלות המסחר הגבוהות שלהם

הבנקים עדיין שומרים על ניירות הערך שלכם

אלטרנטיבות למסחר בבורסה

היום המצב קצת שונה, וטוב שכך. נכנסו שחקנים חדשים לתמונה, בתי השקעות גדולים שכולנו מכירים וברוקרים. גם הם רצו גם פרוסה מהעוגה אך למען “ההגינות” ביקשו אחת לא גדולה, והם קיבלו.

לשם כך הקימו בתי ההשקעות חברי בורסה שאינם בנקאים, שזה בדיוק אותו הדבר רק מבלי להכניס לנו את היד עמוק מדי לכיס.

לפי אתר האינטרנט של הבורסה – “תפקידם של חברי הבורסה (בנקים וחברים שאינם בנקים) הוא להעביר פקודות קנייה ומכירה למחשב הבורסה עבור לקוחותיהם”.

ובנוגע לביטחון חברי הבורסה – “בנוסף לנושאים הקשורים לתקינות ולהוגנות המסחר הנוגעים גם לבנקים, הפיקוח מתרכז גם ביציבותם, הדרישות להון עצמי וביטוח ללקוחות” (ככה שאפשר לישון בשקט).

עמלות המסחר בבית השקעות וברוקרים נמוכות משמעותית מאלו שמציעים הבנקים;

* עבור קנייה ומכירה של ניירות ערך בארץ תשלמו – עד 0.09% משווי העסקה עם עמלה מינימלית של 5 ש”ח.

* עבור קנייה ומכירה של ניירות זרים העמלה היא לפי כמות המניות ולא לפי גובה העסקה – 1 סנט לכל מניה עם עמלה מינימלית של 8$.

* עבור “שמירת” ניירת הערך תשלמו סכום חודשי קבוע שלא משתנה לפי גובה ההשקעות שלכם – 20 ש”ח.

היום כבר אין צורך לנהל תיק השקעות או חשבון מסחר עצמאי דרך הבנק. יותר ויותר משקיעים עוברים לנהל את חשבון ההשקעות העצמאי או המנוהל שלהם דרך אותם בתי השקעות. ניתן לפתוח חשבון בבית השקעות וליהנות מביטחון על ההשקעה, שירות טוב ועמלות מסחר נמוכות יותר מהעמלות בבנקים, הרבה יותר נמוכות.

רוצים להוזיל את עלויות המסחר שלכם? מלאו את השאלון הקצר בראש העמוד והמערכת שלנו תמצא עבורכם את ההצעה המשתלמת ביותר.

0

תגובות

הוספת תגובה

Looks good!
Looks good!
Looks good!
תגובות המפרות את תנאי השימוש והתקנון שלנו ו/או כוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון כתיבה החורג מהטעם הטוב לא יאושרו.
הגבת, השפעת!
אנחנו רק בודקים שהתגובה יכולה לתרום לשאר הגולשים ומיד מפרסמים 🙂