fbpx ...
תמ”ג – תוצר מקומי גולמי (GDP)

מה זה תמ”ג, איך הוא משפיע על מחירי המניות בבורסות ברחבי העולם ומה מצבו בישראל? 


תמ”ג, תוצר מקומי גולמי מספק תמונת מצב חשובה וחיונית אודות כלכלת המדינה ומהווה אינדיקטור חשוב מאין כמוהו למשקיעים. ישנן דרכים רבות להעריך אותו והחשיבות שלו להערכת שיעור האינפלציה וקביעת שיעורי הריבית היא לאין ערוך.

התמ”ג הוא נתון חשוב ומשמעותי לזיהוי צמיחה או קיפאון וכדי להתנהל באופן נבון בהשקעות ההון שלך וליהנות מרווחים אופטימליים, חשוב שנבין אותו לעומק ונדע כיצד להתנהל מולו. כאן ננסה להסביר מה זה תמ”ג, כיצד משפיע התמ”ג בישראל על השווקים בארץ ומהי ההשפעה של תמ”ג על המסחר בבורסה ברחבי העולם.

נקודות חשובות על תוצר מקומי גולמי

  • תוצר מקומי גולמי מספק תמונת מצב על כלכלה של מדינות
  • מדובר בנתון שמייצג את הערך הכספי של המוצרים והשירותים באותה מדינה
  • התמג חשוב למשקיעים משום שהוא משפיע ישירות על האינפלציה וכתוצאה על הריבית

מה זה תמ”ג?

תמ”ג, או תוצר מקומי גולמי, הוא נתון המייצג את הערך הכספי או השוק הכולל של כלל המוצרים המוגמרים והשירותים המיוצרים בגבולות המדינה בתקופה נתונה.

התמ”ג בישראל מחושב על ידי הלשכה הממשלתית לסטטיסטיקה אחת לשני. בארה”ב, לעומת זאת, הוא מחושב על בסיס רבעוני. והוא מהווה מדד רחב היקף להערכת שיעור הייצור המקומי ומהווה נייר לקמוס משמעותי ליציבותה ובריאותה של הכלכלה. 

התמ”ג מחשב את ערך המוצרים והשירותים בתוך גבולות המדינה בלבד ולכן, להבדיל מהתל”ג (תוצר לאומי גולמי), בתמ”ג לא נלקחים בחשבון העברות הכספים הנעשות עם מדינות זרות.