fbpx ...
האם כדאי להשקיע לטווח ארוך ב META עכשיו?

מאת אלעד הגל , מעודכן ל-25/02/2024 , 14:53

סוחר כבר יותר מ-12 שנים, מומחה בזיהוי וניתוח דפוסי התנהגות של משקיעים ואחד ממייסדי INSIDERS. המוטו של אלעד להשקעות מוצלחות: כשכולם קונים, החכמים בורחים.

אחרי שבמשך שנים הספידו אותה, ובזמן ש“אנבידיה” (NVDA) תופסת את כל הכותרות, ענקית הרשתות החברתיות “מטא” (META) ממשיכה לטפס ולשבור שיא אחר שיא – האם עדיין כדאי לקנות את המניות שלה? הנה כמה דברים שצריך לדעת כדי להחליט:

מבוססת להפליא ועדיין צומחת – זה פלא אמיתי

בדוח האחרון של “מטא”, צוין כי במגוון הרשתות החברתיות שברשותה (פייסבוק, אינסטגרם, WhatsApp) היו 4,000,000,000 (ארבעה מיליארד) משתמשים פעילים בחודש (!), המספר הזה מטורף כי מה שהוא למעשה אומר זה שכמעט חצי מהאוכלוסייה בעולם משתמשת בפלטפורמה כזו או אחרת של “מטא” כדי לתקשר לפחות פעם בחודש.

הדבר השני שממש מפתיע, זה שלמרות ש”מטא” חולשת על כל כך הרבה משתמשים בעולם, היא ממשיכה לצמוח והנתונים מראים כי מספר המשתמשים החודשיים שלה עלה ב-6% מהשנה שחלפה.

ככל ש”מטא” צומחת יותר ומספר המשתמשים מטפס, ככה אפשר לצאת מנקודת הנחה שמספר המשתמשים גם ימשיך לעלות (אנשים רוצים להיות איפה שאנשים אחרים נמצאים) ואם, לדוגמה, יותר משתמשים פעילים יהיו באינסטגרם ככה סביר להניח שאנשים אחרים ירצו להשתמש בפלטפורמה.

יותר משתמשים – יותר כסף מפרסום

ככל שמספר המשתמשים עולה ומשך הזמן שהם מבלים בפלטפורמות השונות מתארך, ככה “מטא” מרוויחה יותר ויותר מפרסום. מתוך 135,000,000,000 $ הכנסות שהיו לה ב-2023 (איזה מספר משוגע), 98% היו מפרסומות.

החיסרון, כמובן, הוא שהתבססות כזו על מקור הכנסה עיקרי כזה, רווחי ככל שיהיה – הוא דבר מאוד פגיע ונתון לשינויים ואירועים שבחברה לא בהכרח יכולים לשלוט בהם.

למשל, בתחילת הקורונה, כמות המפרסמים ירדה בצורה דרמטית (ואז הרקיעה שחקים ככל שהתברר שניתן לשלוט בנגיף) ובתקופה שבה “מטא” נחקרה על הפרת זכויות המשתמשים ומכירת המידע האישי שלהם, הרבה מפרסמים בחרו לעזוב אותה גם כן.