fbpx ...
השקעה בטכנולוגיות מתקדמות – מדריך
רוצים להשקיע עכשיו במניות של העתיד? הנה מדריך שיעזור לכם למצוא חברות עם טכנולוגיה מתקדמת שככל הנראה יהיו הדבר הבא

מאת אלעד הגל , מעודכן ל-11/02/2024 , 12:35

סוחר כבר יותר מ-12 שנים, מומחה בזיהוי וניתוח דפוסי התנהגות של משקיעים ואחד ממייסדי INSIDERS. המוטו של אלעד להשקעות מוצלחות: כשכולם קונים, החכמים בורחים.

מבין עשר החברות הגדולות בעולם כיום (מבחינת שווי שוק), שמונה הן חברות טכנולוגיה: אפל, מיקרוסופט, אלפבית (גוגל), אמזון, אנבידיה, טסלה, מטא (פייסבוק) ו-TSMC ענקית השבבים מטייוואן (מלבדן בעשירייה, נמצא את עראמקו הסעודית ואת ברקשייר האת’וויי של וורן באפט). 

כשאנחנו “מתבייתים” ומחפשים להשקיע ב סקטור מסוים, כדאי לדעת שהחברות שהצליחו לייצר את התשואה הכי טובה למשקיעים עד לכתיבת שורות אלו הן על פי רוב חברות טכנולוגיה.

למעשה, כאשר מודדים לאורך עשור את הצמיחה השנתית המצטברת של חברות הטכנולוגיה הגדולות, אל מול מדד ה-S&P 500 בכללותו, סקטור הטכנולוגיה הצליח להכות את המדד.

אז מה יהיו הטכנולוגיות הבאות ששווה להשקיע בהן? הכל במדריך הבא.

טכנולוגיות מתקדמות שאפשר להשקיע בהן

בעשורים האחרונים ראינו כמה טכנולוגיות מאוד מעניינות, שהמשקיעים שהשקיעו בהן בשלבים המוקדמים, עשו אחוזים פשוט פנטסטיים.

מי שהשקיע בזמן בטכנולוגיות שידורי סטרימינג (נטפליקס), רשתות חברתיות (פייסבוק), רכבים חשמליים (טסלה) וכדומה, עשה “מכה” יפה. אבל מהן הטכנולוגיות שניתן להשקיע בהן כבר היום, ויכולות להביא לעליות פנטסטיות בעוד כמה שנים? יש כמה מועמדויות מרכזיות.

טכנולוגיה מרכזית ומדוברת במיוחד, היא כמובן הבינה המלאכותית. הדוגמה הכי טובה בתחום היא חברת OpenAI, שפיתחה את ChatGPT ואת מחולל התמונות מידג’רני, טכנולוגיות שהיממו את העולם עם היכולות שלהן (OpenAI נמצאת בבעלות חלקית של מיקרוסופט, ומחיר המניה של מיקרוסופט מושפע מעדכונים על OpenAI).

אז נכון, המודל העסקי של חברות הבינה המלאכותית עדיין אינו ברור לגמרי (שירותי הפרימיום שהן מציעות אינם מספיק רווחיים נכון לשלב זה), אבל העובדה שהמודל עדיין לא מספיק ברור היום, לא אומר שהחברה לא תהיה סופר-רווחית בעתיד הלא רחוק. גם טסלה לא הייתה רווחית עד שהיא התפוצצה, וגם כשפייסבוק החלה לא ממש היה ברור כיצד החברה תייצר הכנסות, והיום היא מאיימת לבלוע את האינטרנט כולו.