fbpx ...
בדרך לעליות או להמשך הירידות? תשאלו את עונת הדוחות

מאת אלעד הגל , מעודכן ל-12/10/2022 , 16:15

סוחר כבר יותר מ-12 שנים, מומחה בזיהוי וניתוח דפוסי התנהגות של משקיעים ואחד ממייסדי INSIDERS. המוטו של אלעד להשקעות מוצלחות: כשכולם קונים, החכמים בורחים.

יושבים בסוכה ותוהים מה לעשות עם המניות והאם להיכנס לעסקאות חדשות? עונת הדוחות של הרבעון השלישי מתחילה השבוע, והיא הולכת להיות עונה סוערת וחשובה מאוד לכיוון שאליו ימשיכו המדדים 


מתחילת השנה, המדדים לא היו סלחניים בכלל כלפי המשקיעים. מדד הנאסדק ירד מתחילת השנה ביותר מ 32%, מדד ה S&P ירד ב 24% והדאו ג’ונס סוגר את הרשימה עם הירידה הנמוכה ביותר “רק” 19%. 

המלחמה בין רוסיה לאוקרינה, האינפלציה שטסה במהירות האור, ההעלאות הריבית האגרסיביות שנועדו לרסן אותה (ללא הצלחה ניכרת עד כה) והצפי למיתון הבריחו את המשקיעים בהמוניהם, וגרמו לרוב המניות, בעיקר מניות הטכנולוגיה המנופחות – לצנוח.

מניות של חברות ענק כמו אפל (AAPL) ואמזון (AMZN) ירדו מתחילת 2022 ב 20 ו 30 אחוזים (בהתאמה), והרשימה עוד ארוכה.

אתם אמורים כבר לדעת איך זה עובד. מניות כבר כמעט ולא נסחרות לפי השווי האמיתי שלהן, אלא לפי הציפיות של המשקיעים. ושהתחזית קודרת, ואין אור בקצה המנהרה, הכסף מתחיל לזרום החוצה מהבורסה.

עונת הדוחות שמתחילה השבוע, יכולה להטות את כף המאזניים, או, להוסיף שמן למדורה – והרבה ממנו.

הדברים שחשוב לדעת

  • עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2022 מתחילה השבוע עם דיווחים משמעותיים של JPMorgan & UnitedHealth
  • עונת הדוחות הקרובה קריטית לכיוון המדדים
  • עונת דוחות טובה עם העלאת תחזיות על ידי החברות המדווחת (או אפילו השארתן כמו שהן) יכולה לגרום למדדים להתחיל תיקון כלפי מעלה
  • עונת דוחות מאכזבת הכוללת פספוס תחזיות אנליסטים והורדת תחזיות להמשך עשויה לגרום למדדים לצלול למטה

בסוף, השוק מושפע מפסיכולוגיה. ובגלל זה, שהשוק יורד, הוא יורד הרבה יותר מהר מאשר הוא עולה – הפחד להפסיד כסף גדול שבעתיים מהרצון להרוויח בחשבון המסחר עוד כמה אחוזים בודדים.