fbpx ...
תבניות פסגה ותחתית

מה ההבדל בין תבנית פסגה לתחתית? איך מבחינים בין תבנית כפולה לתבנית משולשת ומה צריך לדעת לפני שאתם בונים על השיטה שבעזרתה תוכלו לגרוף הרבה כסף? הנה כל הפרטים


במדריף שעסק בסוגי התבניות לניתוח טכני, שפורסם כאן באתר, הבחנו בין שני סוגי תבניות, אלה שמצביעות על המשך מגמה ואלה שמצביעות על שינוי מגמה.

מטרת התבניות היא לסייע לסוחר בניתוח הטכני לניהול פוזיציה. כלומר, להבין את כוונות המשקיעים, הפסיכולוגיה מאחורי ההשקעות ועוד. כשאנו מסתמכים על תבניות, אנו מניחים כי השוק מגיב באופן שונה לאירועים דומים שמתרחשים. כך, נוכל לחזות כיצד להשקיע בנכס הנכון.

שתיים מהתבניות המוכרות בשוק הן תבניות פסגה ותחתית. מהן בדיוק ולאן הן משתייכות? הנה כמה פרטים שאתם חייבים לדעת.

תבניות פסגה ותחתית – תבניות המשך או היפוך?

תבניות פסגה ותחתית הן חלק מתבניות ההיפוך. הן, כאמור, מתחלקות לשניים. תבניות פסגה תחתית/כפולה ותבניות פסגה/תחתית משולשת. במקרה שלהן, הן יצביעו על סיכוי להיפוך מגמה. כך נוכל לדעת, בין היתר, מתי לצאת מההשקעה.

פסגה כפולה מגיעה לאחר מצב של עליות שערים. היא מזכירה את האות M. תבנית תחתית, בניגוד אליה, מצביעה על מגמה הפוכה ממנה. התבנית נראית כמו האות W.

ההבדל בניהן הוא שתבנית פסגה כפולה מצביעה לרוב על נפח מסחר גבוה. מה שיוצר את התחתית של האות M בתבנית פסגה הוא מימוש רווחים של המשקיעים. אלה שרואים הזדמנות לרכוש את המניה בשער נמוך, יוצרים שיא חדש וכך מתקבלת נקודת השיא הנוספת של האות M.