fbpx ...
איך בוחרים מנהל תיק השקעות?
מה השאלות שצריך לשאול מנהל תיק השקעות לפני שחותמים על הסכם?

בחירה של מנהל תיק השקעות היא לא עניין של מה בכך.

כשאנחנו ניגשים לבחור את החברה שתנהל את תיק ההשקעות שלנו, אנחנו צריכים לזכור שבמו ידנו אנחנו בוחרים את החברה שתשפיע (לרעה או לטובה) על העתיד הכלכלי שלנו.

לכן, החלטנו להרים את הכפפה ושאלנו בשבילכם מנהל תיקי השקעות מנוסה בחברה ותיקה מהן 5 השאלות שחייבים לשאול לפני שחותמים על הסכם עם חברה לניהול תיקי השקעות, וזה מה שהוא אמר;

5 שאלות שצריך לשאול מנהלי תיק השקעות

איך תנהל את תיק ההשקעות שלי?

מנהל תיק השקעות הוכשר והוסמך על-מנת להתאים את תמהיל תיק ההשקעות אלינו (פיזור הכסף בין נכסים פיננסים שונים בכדי להתאים את רמת הסיכון).

חברה לניהול תיקי השקעות צריכה להעריך היטב את רמת הסיכון שתוגדר בתיק ההשקעות שלנו לפי מגוון פרמטרים (לדוגמה – גיל, סטטוס פיננסי, מטרת ההשקעה ועוד).

שימו לב בפגישה שנציג החברה שם לב לפרטים הנאמרים בשיחה לגבי מצבכם הפיננסי, ייעוד הכסף ורמת הרגישות להפסד כספי.

מהם ביצועי העבר שלך?

למנהל תיק השקעות מותר להראות ללקוח פוטנציאלי בפגישה תשואות עבר של תיקי השקעות המנוהלים באותה רמת סיכון כמו שהוגדרה לניהול התיק שלכם.

בחינת היסטוריית התשואות והשוואתה לתשואות המדדים המובילים תיתן לכם אינדיקציה על יציבות החברה.

שוק ההון

בנוסף, הנתונים יעזרו לכם להבין האם בעבר החברה הצליחה “להכות את השוק” (לייצר תשואה שנתית גבוהה יותר מהמדדים המובילים) ואיך היא התמודדה בעת משבר פיננסי כמו אלו שהיו בפרוץ מגפת הקורונה ב 2020, 2011 (“משבר האירו”)  וב 2008 (“משבר הסאב-פריים” הגדול).

כיצד תתנהל במשבר הפיננסי הבא כשהבורסות יפלו?

כידוע, הבורסות בעולם חוו לא מעט רגעי משבר וכששווי המניות צנח, היו כאלה שהיו סבלניים והצליחו להיפגע פחות והיו כאלה שהצליחו ליהנות ולהרוויח מרגעי השפל הללו.

ההיסטוריה מלמדת אותנו שעד כה שווי המדדים עלה תמיד.

במידה וכל הכסף שלכם היה מושקע במדד S&P500 המפורסם מתחילת שנת 2008 עד היום שווי ההשקעה שלכם היה יותר ממוכפל.

ישנה אמרה פופולרית בקרב המשקיעים בשוק ההון: “כולם חכמים בשוק שורי” (הכוונה היא שכולם גאונים כשהשווקים נוסקים מעלה) ואתם צריכים לבחור מנהל תיק השקעות מנוסה שיודע להתמודד גם בשוק דובי (שוק יורד).

מהי ההשקעה האחרונה שלא צלחה לך?

כולם טועים, גם מנהלי תיק השקעות ותיקים ומנוסים בעל רזומה עשיר טועים ולצערנו לא כל תיק ההשקעות שלנו יכול להיות “צבוע בצבע ירוק”.

תגובתו של המנהל הפוטנציאלי לשאלה זו יכולה להיות קריטית ולהדליק אצלכם נורה אדומה במקרה והוא רק משבח ומהלל את תוצאותיו וההשקעות שביצע או להעיד על כנות והגינות במידה והוא יודע להודות בטעיות שעשה וללמוד מהן.

היכן ינוהל הכסף שלי ומהן העמלות שאותן אני משלם?

לבסוף, בטחון הכסף וגובה העמלות אותן אנחנו משלמים הם נושאים חשובים מאוד. שימו לב שהכסף מנוהל דרך חשבון בבנק או חשבון אצל חבר בורסה חוץ בנקאי מורשה ולא דרך חברה מפוקפקת ללא פיקוח.

בנוגע לעמלות, חברה לניהול תיקי השקעות גובה דמי ניהול בגין ניהול התיק שלכם (אחוז מסים משווי התיק). דמי ניהול גבוהים מדי עלולים לשחוק את התשואה או לעתים להעמיק את ההפסד בתיק שלכם.

בנוסף, חשוב לזכור שקיימות גם עמלות בגין קניה ומכירה של ניירות ערך ולעתים יש גם עמלה בגין החזקתם. ניתן ורצוי להתמקח גם על העמלה לחברה לניהול תיקים וגם על העמלות המשולמות לגוף דרכו מתנהל התיק שלכם.


המאמר מבוסס על נתונים גלויים לציבור אשר פרסומים בכלי התקשורת, באתרי אינטרנט ועיתונים כלכליים. המידע המופיע במאמר אינו מכיל את כל המידע הדרוש למשקיע, אין להסתמך עליו לצורך ביצוע עסקה בני”ע / נכס פיננסי. האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ פיננסי על-ידי גורם מוסמך.

0

תגובות

הוספת תגובה

Looks good!
Looks good!
Looks good!
תגובות המפרות את תנאי השימוש והתקנון שלנו ו/או כוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון כתיבה החורג מהטעם הטוב לא יאושרו.
הגבת, השפעת!
אנחנו רק בודקים שהתגובה יכולה לתרום לשאר הגולשים ומיד מפרסמים 🙂