NFLX
מניית נטפליקס ממשיכה לזנק והחברה לא מפסיקה להגדיל את מספר המנויים שלה. מה קרה בשנת הקורונה, מה קורה אצל המתחרות מדיסני ואפל ומה צופן העתיד?
גם אם לא הייתם מעמיקים או מתעניינים בשוק ההון, סביר להניח שהייתם שומעים על המניה של חברת נטפליקס (netflix).
בשנים האחרונות ובעיקר בחודשי הקורונה, הלכה וצמחה רמת התודעה של אזרחי העולם לתוכן שלה – וככה צמח גם השווי של המניה.
נטפליקס היא לא רק חברה של תכנים, אלא הרבה מעבר לזה. היא הצליחה לייצר ממשק ידידותי שכולם אוהבים ולמצב את עצמה בעזרת תוכן שצומח כל הזמן.
בתקופת הקורונה, אנשים לא הפסיקו לדבר עליה. כשהקורונה נחלשה, הצמיחה בקרב קהילת הנטפליקס אפילו גדלה עוד יותר.
החברה שנסחרת בנאסד”ק (סימול: NFLX), הפכה מתוסף נהדר למוצר לא מפסיק לצמוח ולהפתיע. גם את השווקים. היא וחברות כמותה שינו את פני המסחר בבורסה.
כמה נתונים יבשים. נכון לסוף 2021, המניה רשמה עליה של כ-23% מתחילת השנה והשלימה עליה נאה של 135% ב-3 שנים.
עד כמה השפעת הקורונה הייתה גדולה? ובכן, שוויה של מניית נטפליקס בתחילת הקורונה, ינואר 2020, הייתה 345 דולר. רגע אחרי התפרצותה, החל מחודשים פברואר-מרץ, גם המניה התפוצצה.
כמו שאר מניות הטכנולוגיה, ההצלחה המרשימה שלה לא נעלמה מעיני המשקיעים.
בחודש יולי היא הייתה שווה 488 דולר.
בינואר 2021 הייתה שווה 532 דולר.
ביולי 2021, דווקא בתקופה בה הקורונה החלה לדעוך, מחירה עמד על 517 דולר.
עד אוקטובר 2021, כאשר שיעורי הקורונה היו בעליה בחלק מהמדינות, היא שברה שיא חדש ועלתה ל-690 דולר ואפילו חצתה לרגע את רף 700 הדולרים.
הימים האחרונים, ביחד עם הסנטימנט השלילי בשווקים גרמו למחיר של מניית החברה לצנוח ב 10% ונכון לכתיבת שורות אלו (2/12/2021) מחיר המניה נע סביב 615$.
תכף נצלול פנימה, אבל קודם בואו נתמקד בדוחות של הרבעון השלישי של 2021, האחרון נכון לכתיבת שורות אלה. ובכן, החברה הציגה בדוחות רווח של 3.19 דולר למניה, גבוה בהרבה מעל תחזיות האנליסטים, שחזו רווח של 2.56 בלבד. ההכנסות: כמעט 7.5 מיליארד דולר.
הנתונים האלה חשובים ככל שמשווים אותם לנתוני 2020, שנת הקורונה שדווקא הייתה די מוצלחת עבור ענקיות הטכנולוגיה. אז רשמה החברה רווח של 1.74 דולר למניה. ההכנסות: פחות מ-6.4 מיליארד דולר.
גם מספר המנויים גדל. בעוד שהאנליסטים חזו צמיחה של 3.84 מיליון כאלה, החברה הגדילה את מאגר המנויים ב-4.4 מיליון.
בחזרה לקורונה. המספרים הנהדרים של נטפליקס ב-2020 נובעים בעיקר מההישארות של אזרחי העולם בבית. הם צפו יותר בטלוויזיה, המניה קפצה ב-67% והגדילה לא רק את כוחן של חברות הטכנולוגיה והמדיה, אלא גם את כוחן של הקמעונאיות, שרשמו עוד ועוד הזמנות באונליין.
בכלל, שנת 2020 הוכיחה לא רק נתונים כספיים מעודדים של NETFLIX, אלא גם מספרים שלא חלמה עליהם. היא דיווחה כי לראשונה חצתה את רף 200 מיליון המנויים שמשלמים על השירות שלה.
העליות המשמעותיות בהכנסות, 21.5%, ברבעון האחרון של השנה, רק מחזקות את שורת התחזיות והרווח. הרווח התפעולי הוכשל, ועלה ב-76% משנה לשנה.
הגורם העיקרי לעליה במספר המנויים היה, כמובן, ההתפרצות הראשונה של מגפת הקורונה, שהובילה לסגרים במדינות רבות סביב העולם.
אנשים רבים נשארו בבית וצפו בנטפליקס. במרץ 2020 ובחודשיים שאחרי, היא רשמה עליה משמעותית. עוד 37 מיליון מנויים הגיעו. ברבעון האחרון של השנה, הצטרפו יותר מ-8 מיליון.
רוצים לדעת מה עשתה “משחק הדיונון” לחברה? ובכן, הקוריאנית שברה את השיאים, עם יותר מ-110 מיליון צופים. המניה עלתה, הסדרה נפצה תקרת זכוכית וכולם היו מרוצים גם ב-2021. פלא שהיא ממשיכה לעלות?
אז כמו שהבנתם, הצמיחה של מניית נטפליקס לא קרתה לחינם. בסוף שנת 2018 היא החלה לטפס במעלה הסולם, כשדיווחה שהמניות עלו ב-33 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת. סיפור הקורונה, אם כן, רק חיזק אותה. למרות המספרים, נטפליקס לא הפסיקה להמציא את עצמה מחדש.
די להסתכל על המספרים של החברה כדי להבין מה קרה למניה ב-2018. בשנה זו בלבד, נטפליקס הוציאה יותר משמונה מיליארד דולר על הפקות מקור. הציבור החזיר לה בבורסה.
בהמשך נכנסה החברה גם לקונסולות משחקים. היא הצליחה לשדר את התוכן שלה באמצעות הפליסטיישן והאקס בוקס.
עד עכשיו הבנו מה המספרים של נטפליקס מסוגלים לייצר. עכשיו בואו נדבר על התוכן שלה, זה שהביא את סיפור המרגל אלי כהן, את מייקל ג’ורדן, נרקוס (סדרה המבוססת על המאפיונר ואיש הסמים פבלו אסקובר), נמלטים ועוד עשרות סדרות נהדרות – לתוך חיינו.
אבל הסיפור של נטפליקס החל עוד הרבה לפני. החברה האמריקאית הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי שני אנשים: מרק רנדולף וריד הייסטינגס, בקליפורניה.
המטרה הראשונה הייתה לייצר ספריית סרטים ותוכניות. השיפוי: מנוי חודשי. היא החלה להשכיר DVD באמצעות האינטרנט, כשהלקוחות צפו והחזירו אותו בדואר.
בשנת 2007 היא הפעילה שירות של תקליטורים. בשנת 2013 היא החליטה להפיק תוכן מקורי והציגה את הסדרה הראשונה של אי פעם – בית הקלפים. 3 שנים אחר כך היא התרחבה ל-190 מדינות, כולל ישראל. השירות שלה כולל גם דיבוב סדרות מכל העולם, ועל כן היא הפכה לכל כך פופולרית.
בשנת 2020, עת החלה הקורונה, החברה צמחה משמעותית. מספר המנויים שלה חצה את רף 180 המיליון, יותר משליש מהם תושבי ארצות הברית.
כל זה לא הפריע לקוריאה הצפונית ולסין להתנגד אליה. החברה המשיכה לפתוח סניפים וככל שהתעצמה, שתי המדינות הודיעה על התנגדות נחרצת לשידור התכנים שלה. גם סוריה הצטרפה אליהן.
במהלך השנים האחרונות רכשה נטפליקס את מיטב הסדרות הישראליות, בניהן “פאודה”, “בני ערובה”, “רמזור”, בשבילה גיבורים עפים”, “להיות איתה” ועוד. חלק מהסדרות זכו לפופולריות גדולה.
החברה הפכה לפופולרית בישראל כבר בשנת 2016, משום שכבר אז הציעה כתוביות לתכנים שלה, כולל תכני הילדים.
ההצלחה של נטפליקס לא מובנית מאליה. הדעיכה של הקורונה הפכה את דיסני לאיום של ממש, בעיקר לנוכח הכוונה שלה לפתח את המוצר דיסני פלוס. אבל לא רק היא. חברות כמו HBO ואמזון הגדילו את נפחן וכוחן.
האתגר הזה הוביל את נטפליקס לחשוב מחוץ לקופסא. החברה הודיעה כי היא מתכוונת להיכנס לשוק המשחקים. ההשקה לא איחרה לבוא. כבר בחודש ספטמבר 2021 היא ביצעה רכישה ראשונית והוכיחה שוב למה כל כך קשה לנצח אותה.
חשוב להבין: דיסני עברה בתקופת הקורונה טלטלה לא פשוטה. הפארקים שלה נסגרו, העתיד היה לוט בערפל. רכבת ההרים שהחלה בירידות, הודות להשקת שירות הסטרימינג רגע לפני שהסינים אכלו מרק עטלף, עלתה ככל שהקורונה דעכה.
אבל זו לא המתחרה היחידה שלה. ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה שירות סטרימינג רגע לפני פרוץ הנגיף והשיגה עשרות מיליוני מנויים. אז נכון, זאת עדיין לא נטפליקס, ומחקר מצא שרוב המנויים לא משלמים כסף, ועדיין – יש לה מקום בשוק.
אם נתמקד במספרים, אז לדיסני השיקה הצלחה גדולה עם שירות הדיסני פלוס. כמעט 74 מיליון מנויים ברחבי העולם היו לה נכון לרבעון האחרון של שנת הקורונה. הפקות מקור כמו החבובות ומארוול עשו את העבודה.
רוצים לדעת כמה היא שחקה, אם בכלל, את הרווח של נטפליקס? המספרים יספרו: הרווח שלה ברבעון השלישי נשחק ב-26%, ההכנסה מפארקים ירדה מן הסתם, אבל יש לה לא מעט תקוות מהשירות החדש.
*38% מכלל מנויי נטפליקס הם מארה”ב וקנדה.
*32% מהם – מאירופה מזרח התיכון ואפריקה.
*באמריקה הלטינית המספרים נמוכים יותר – 19% מכלל המנויים.
*באסיה המספרים הנמוכים ביותר – 11% בלבד.
המאמר מבוסס על נתונים גלויים לציבור אשר פרסומים בכלי התקשורת, באתרי אינטרנט ועיתונים כלכליים. המידע המופיע במאמר אינו מכיל את כל המידע הדרוש למשקיע, אין להסתמך עליו לצורך ביצוע עסקה בני”ע / נכס פיננסי. האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ פיננסי על-ידי גורם מוסמך.
תגובות
הוספת תגובה
יש להזין כתובת יעד
או קישור פנימי באתר