fbpx ...
מה ההבדל בין קולמקס לקולמקס פרו ובין קולמקס לאינטראקטיב?
מתלבטים איפה לפתוח חשבון ורוצים לדעת מה ההבדל בין קולמקס, קולמקס פרו ואינטראקטיב? עושים סדר

מאת מערכת INSIDERS , מעודכן ל-31/03/2024 , 7:49

צוות אנשי שוק ההון מנוסים ומקצועיים, שמשתפים פעולה במטרה לספק לכם את המידע הכי איכותי ומדויק בעולם ההשקעות.

נבדק על ידי אלעד הגל

סוחר כבר יותר מ-12 שנים, מומחה בזיהוי וניתוח דפוסי התנהגות של משקיעים ואחד ממייסדי INSIDERS. המוטו של אלעד להשקעות מוצלחות: כשכולם קונים, החכמים בורחים.

יש שתי שאלות נפוצות מאוד בקרב סוחרים וסוחרות שרוצים לפתוח חשבון מסחר בברוקר בינלאומי – הראשונה היא “מה ההבדל בין קולמקס לקולמקס פרו” והשנייה היא “מה ההבדל בין קולמקס לאינטראקטיב.

אז כדי שלא תצטרכו להסתמך על מה שנציגי החברות השונות אומרים לך בטלפון, הכנו לכם הסבר פשוט שיגרום לכם להבין את ההבדל בדיוק.

נתחיל, בהבדל בין קולמקס ישראל ולקולמקס פרו.

ההבדל בין קולמקס לקולמקס פרו

ראשית, נתחיל בעובדה שמדובר על שתי חברות שונות, שנשלטות בידי אותם בעלי מניות. קולמקס ישראל, היא חברה ישראלית בפיקוח של הרשות לניירות ערך המקומית. וקולמקס פרו, היא חברה שרשומה בקפריסין ומפוקחת ע”י CySEC.

אבל כדי להבין את ההבדל בין קולמקס וקולמקס פרו, צריך לרדת שלב אחד למטה לשני סוגי מכשירים פיננסים שונים – ניירות ערך וחוזים על הפרשים (CFD).

שתי החברות האלו, מאפשרות לפותחי חשבון לסחור במכשירים פיננסים שעל פניו דומים, אבל שונים במהות שלהם:

קולמקס ישראל היא זירת מסחר המאפשרת לפותחי החשבון לסחור ב-CFD, שהם למעשה חוזים שמחקים את המחיר של מניות, מדדים, סחורות, מט”ח ועוד. ככה שלמעשה, ברגע שאתם קונים חוזה מסוים דרך המערכת שלהם אתם למעשה מחזיקים “אוויר”, שמספר לכם כמה אתם ברווח או בהפסד.