fbpx ...
מחשבון המרת מטבע
רוצים לדעת כמה הכסף שלכם שווה? עם מחשבון המט"ח שלנו, תוכלו לדעת בקלות כמה יעלה לכם להמיר דולר, יורו ועוד.
איזה סכום חשבת להמיר ולאיזה מטבע?

₪3,300

לפי שער יציג*

כמה ה-100 USD שלך שווים

מחושב לפני העמלה הממוצעת שנגבית ע"י הבנקים הגדולים והמרווח (ההפרש) בין השער האמיתי של המטבע לשער אותו הבנקים נותנים ללקוח
בבנק שלך

מחושב לפני המרווח (ההפרש) הממוצע שאנחנו יכולים להשיג לך - ללא עמלה כלל

חסכון של

למה יש הפרש?
בלחיצה על שלח הנך מאשר את התקנון*

מחשבון המרת מטבע: לחשב את השווי האמיתי של הכסף שלכם

 

כשמבצעים המרה, יש דבר אחד חשוב שרבים לא לוקחים בחשבון. בעוד שהשער היציג של המטבע שאותו אתם רוצים להמיר או להמיר אליו מוצג לראווה, השער שתקבלו בפועל במעמד ביצוע ההמרה שונה בתכלית משער המטבע בפועל.

כשמדובר על סכומים קטנים, זה זניח. אבל, כשמדובר על סכומים גדולים או על המרות שמתבצעות באופן תדיר – הפערים משמעותיים, וכמעט ואין משמעות לשער אותו אתם שומעים בחדשות או שנתקלתם בו בתצוגה הראשונית של גוגל.

מחשבון המרת המטבע שלנו, יציג לכם כמה הכסף שלכם אמור להיות שווה לפי שער יציג, כמה הכסף שלכם שווה בפועל אם אתם מבצעים את ההמרה דרך חשבון הבנק שלכם או בציינג’, וכמה אתם יכולים לחסוך בביצוע המרה דרך INSIDERS.

כדי להשתמש במחשבון, בצעו את השלבים הבאים:

הנחיות לשימוש במחשבון:

1. מקלידים את הסכום שרוצים להמיר

2. בוחרים את המטבע שרוצים להמיר (שקל, למשל) והמטבע שרוצים להמיר אליו (דולרי אמריקאי, למשל).

3. לוחצים על הכפתור “תראו לי כמה הכסף שלי שווה”.

לאחר מכן, המחשבון יראה לכם שלוש תוצאות:

1. את הסכום שהכסף שלכם שווה לפי שער יציג (סכום תאורטי)

2. את הסכום שהכסף שלכם שווה בפועל אם תבצעו את ההמרה בבנק

3. את הסכום שהכסף שלכם שווה אם תבצעו את ההמרה דרך INSIDERS (מינימום של 50,000 במט”ח להמרה חד פעמית או 200,000 בשנה).

איך המחשבון עובד ועל איזה נתונים הוא מבוסס?

מחשבון המרת המטבע שלנו שלנו מבוסס על כמה פרמטרים.

בראש ובראשונה, הוא מחובר למערכת ששואבת את השערים היציגים העדכניים של כל המטבעות בעולם (שער שנקבע פעם ביום, בימים שני-שישי על ידי בנק ישראל). כך שברגע שאתם לוחצים על הכפתור, מתבצע חישוב של הסכום במטבע שאתם רוצים להמיר, לפי השער היציג של המטבע שאתם רוצים להמיר אליו.

למשל, אם אתם רוצים להשתמש במחשבון להמרה של דולר לשקל, הסכום שאתם רוצים להמיר הוא 100,000$ והשער היציג של הדולר הוא 3.75 – התוצאה שתוצג לכם תחילה היא 375,000 ₪.

לאחר מכן, ממש מתחת לחישוב של הסכום התאורטי שהכסף שלכם שווה, מופיעים שני סכומים נוספים – כמה הכסף שלך שווה “בבנק שלך” ודרך INSIDERS.

הסכום המשוער שתקבלו אם תבצעו המרה דרך הבנק שלכם, מחושב לפני העמלה הממוצעת שנגבית ע”י הבנקים הגדולים והמרווח (ההפרש) הממוצע בין השער היציג של המטבע לשער ההמרה אותו בנקים נותנים ללקוחות (הפרש שנע בין 3.5 ל-5 אגורות). הסכום שהכסף שלכם יהיה שווה אם תבצעו המרה דרכנו, מחושב לפני התנאים הממוצעים לביצוע המרה שאנחנו יכולים להשיג לכם – ללא עמלה כלל ומרווח של עד אגורה אחת.

למה חשבון להשתמש במחשבון מט”ח?

השימוש במחשבון המרת מטבע חשוב מכיוון שהוא מאפשר לכם להשוות את שער החליפין של מטבעות שונים ולמצוא את העסקה הטובה ביותר. מחשבון המרת מטבע יכול להיות שימושי למגוון מטרות, כמו:

עסקים בינלאומיים

אם אתם מעורבים בעסקים בינלאומיים, חשוב להיות מודעים לשערי החליפין. המחשבון למרת מטבע שלנו יכול לעזור לך להעריך את ההשפעה של שינויי שער החליפין על העסק, לדעת כמה הכסף שווה באמת וליהנות מתנאים טובים יותר בהמרות.

השקעות

אם אתם משקיעים בשוק המניות העולמי או בנדל”ן בחו”ל, המחשבון יכול לעזור לכם לדעת בדיוק בכמה שקלים תצטרכו להשתמש כדי לבצע את ההשקעה בפועל וכמה התשואה שייצרתם שווה לכם בשקלים.

תכנון נסיעות

אם אתם מתכננים נסיעה למדינה אחרת, חשוב לדעת כמה שווה הכסף שלכם במטבע של המדינה שאתם נוסעים אליה והמחשבון יעזור לכם להעריך את העלות הצפויה של הנסיעה.

ההמלצה הכללית היא לבצע את ההמרה כמה שיותר קרוב למועד הרכישה או השימוש במטבע. זאת מכיוון ששער החליפין משתנה כל הזמן, ותמיד קיים הסיכון ששער החליפין ישתנה לרעה לפני שתוכל להשתמש במטבע המומר. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם ייתכן שעדיף לבצע את ההמרה מראש.

לדוגמה, אם חסכתם סכום גדול ואתם מתכננים להתחיל להשקיע אותו במניות בארה”ב, המתנה של מספר חודשים בביצוע ההמרה או המרה נקודתית בכל פעם שבה החלטתם איזו מניה לקנות – יכולה לעלות לכם במצטבר כמה עשרות אלפי שקלים אם שער הדולר יעלה בתקופת הזמן שחיכיתם.

בסופו של דבר, ההחלטה מתי לבצע את ההמרה היא החלטה אישית. חשוב לשקול את הנסיבות הספציפיות שלכם ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

שוקלים אם כדאי לכם לבצע את ההמרה עכשיו? הנה כמה דברים שחשוב לדעת

הגורמים המשפיעים על שערי המטבעות

שערי מטבע מושפעים ממגוון רחב של גורמים וקשה להעריך את הכיוון שלהם:

גורמים כלכליים כלליים

מדיניות מוניטרית

המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי יכולה להשפיע על שער החליפין. הבנק המרכזי יכול להעלות או להוריד את הריבית, לקנות או למכור מט”ח, או לנקוט במדיניות אחרת שיכולה להשפיע על שערי החליפין.

למשל, כאשר הריבית עולה, זה הופך את ההלוואות ליקרות יותר, דבר שיכול להאט את הצמיחה הכלכלית.

בנוסף, העלאת ריבית יכולה לגרום לאנשים ולעסקים להשקיע במדינות בהן ריבית גבוהה ולנטוש את המטבע המקומי לטובת מטבע אחר, מה שמביא לירידת שער המטבע של המדינה בעלת הריבית הנמוכה יותר. לדוגמה, בתרחיש שבו הריבית בישראל היא 2% ובארה”ב 6%, ישראלים רבים ישקלו להמיר את השקלים שלהם לדולרים וליהנות מהריבית על הכסף.

אינפלציה

כאשר האינפלציה גבוהה, המוצרים והשירותים הופכים יקרים יותר, מה שגורם להפחתה של ההוצאות וירידה בביקוש למטבע המקומי וככה לפיחות בשווי שלו.

גירעון

מצב של גירעון, בו ממשלה מוציאה יותר כסף ממה שהיא מכניסה, יכול להשפיע לרעה על אמינות המדינה, מה שעלול להוביל לירידת שער המטבע שלה.

השקעות חוץ

הזרמת הון של משקיעים זרים למדינה, יכולה להוביל לעלייה בשער המטבע המקומי.

גורמים ספציפיים למדינה

יבוא ויצוא

מדינה עם יבוא רב נוטה מסתכנת בשער מטבע נמוך יותר (כסף מקומי קונה במט”ח סוחרות ושירותים)

מדינה עם יצוא רב ותחרותיות גבוהה נוטה ליהנות משער מטבע גבוה יותר (מט”ח קונה במטבע המקומי סחורות ושירותים)

אירועים פוליטיים

אירועים פוליטיים יכולים להשפיע לרעה על שער החליפין. זאת מכיוון שהם יכולים להפחית את האמון של המשקיעים במדינה, מה שעלול להוביל לירידת שער המטבע.

לדוגמה, אם יש משבר פוליטי במדינה, זה עלול להוביל להשקעות זרות נמוכות יותר במדינה, מה שעלול להוביל לירידת שער המטבע.

השפעה הדדית של גורמים

הגורמים השונים שמשפיעים על שער החליפין קשורים זה לזה. לדוגמה, ריבית גבוהה יכולה להוביל לירידת שער המטבע, אך היא גם יכולה להוביל לעלייה בשער המטבע אם היא משקפת צמיחה כלכלית חזקה.

כמו כן, חשוב לציין שהשפעת הגורמים השונים משתנה בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מדינה. לדוגמה, מדינה עם יצוא רב ותחרותיות גבוהה נוטה ליהנות משער מטבע גבוה יותר, אך ההשפעה הזו יכולה להיות מנוטרלת לגמרי במקרה בו אותה מדינה גם סובלת מגירעון גדול.

השתמשתם במחשבון והחלטתם לחכות? אפשר גם לגדר

אם השתמשתם במחשבון המרת המטבע שלנו, קראתם קצת על הגורמים שמשפיעים על שערי החליפין והחלטתם לחכות קצת, או, לחלופין, יש זמן עד שתצטרכו לבצע את ההמרה בפועל ואתם רוצים “לשמור” על השער הנוכחי – יש אפשרות לגדר מט”ח ולא לקחת את הסיכון על שינוי אפשרי.

בנקים ובתי השקעות רבים מאפשרים לבצע, למשל, עסקאות פורוורד שבהן מחליטים מראש לבצע עסקה בסכום מסוים, בתאריך מסוים – לפי שער שנקבע מראש.

 


 

כנראה שיעניין אותך גם

תגובות

הוספת תגובה

Looks good!
Looks good!
Looks good!
תגובות המפרות את תנאי השימוש והתקנון שלנו ו/או כוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון כתיבה החורג מהטעם הטוב לא יאושרו.
הגבת, השפעת!
אנחנו רק בודקים שהתגובה יכולה לתרום לשאר הגולשים ומיד מפרסמים 🙂
איזה סכום חשבת להמיר ולאיזה מטבע?

₪3,300

לפי שער יציג*

כמה ה-100 USD שלך שווים

מחושב לפני העמלה הממוצעת שנגבית ע"י הבנקים הגדולים והמרווח (ההפרש) בין השער האמיתי של המטבע לשער אותו הבנקים נותנים ללקוח
בבנק שלך

מחושב לפני המרווח (ההפרש) הממוצע שאנחנו יכולים להשיג לך - ללא עמלה כלל

חסכון של

למה יש הפרש?
בלחיצה על שלח הנך מאשר את התקנון*