fbpx ...
מה עובר על טסלה? הדו”חות פסימיים, מאסק לא מפסיק לצייץ

מאת אלעד הגל , מעודכן ל-24/10/2022 , 10:48

סוחר כבר יותר מ-12 שנים, מומחה בזיהוי וניתוח דפוסי התנהגות של משקיעים ואחד ממייסדי INSIDERS. המוטו של אלעד להשקעות מוצלחות: כשכולם קונים, החכמים בורחים.

בזמן שהחברה פרסמה דוחות על תחזית רווח פסימית והמניה צללה, המייסד שלה מזהיר ממיתון בטוויטר וסופג ביקורת בעקבות כוונה לפטר 75 אחוז מהעובדים של הרשת החברתית. וגם: סוף השבוע בבורסה 


הבורסות בארצות הברית ממשיכות במגמת ההתאוששות: בסוף השבוע ננעל המסחר בוול סטריט עם נסיקה של מדד הדאו ג’ונס שהוסיף 2.47% לערכו ושבר שיא בן חודש. מדד ה-S&P500 ומדד הנאסד”ק עלו בשיעור של 2.37% ו-2.31% בהתאמה.

בין המניות המוכרות שרשמו עליות מרשימות היו ג’יי פי מורגן שעלתה ב-5.25%. גולדמן זאקס עלתה בשיעור של 4.6%. בירידות בלטה ורייזון, שהשילה כ-4.5% מערכה. עוד מניה שצנחה בסוף השבוע היא פיננשל גרופ, שהתרסקה בכמעט 24%.

מי שמרכזת עניין במסחר בארצות הברית היא עונת הדו”חות. בשבועות הקרובים היא תעלה הילוך, מה שאמור להשפיע באופן ניכר על המדדים המובילים.

דוגמא טובה אפשר למצוא מהדו”חות של חברת טסלה, שעקפה את תחזית הרווח אבל לא הצליחה לחזות את שורת ההכנסות והמניה צללה. ההכנסות שלה הסתכמו ב-21.45 מיליארד דולר, הרבה פחות מהתחזית עצמה – 22.09 מיליארד. למרות שהצליחה לשמור על הצמיחה בשיעור של 50% במשלוחי רכבים במהלך השנה, הדבר לא הפריע למניה לרדת.

נקודות חשובות על טסלה

  • בשלושת החודשים האחרונים ירדה המניה בכ-21%
  • הדוחות שפרסמה מציגים תחזית רווח נמוכה יחסית אבל גם שיעור צמיחה חיובי
  • מאסק צייץ כי המיתון העולמי יימשך עד אביב 2024

מאז השיא בחודש נובמבר 2021, אז נרשם מחיר של 407 דולר למניה, הבוקר עומד מחירה על כ-214 דולר בלבד. ב-3 החודשים האחרונים ירדה המניה ביותר מ-21% ומתחילת השנה השלימה ירידה של קרוב ל-40% מערכה.

גם אצל המייסד אלון מאסק קשה למצוא אופטימיות. כרגיל, אחד האנשים העשירים והעסוקים בעולם צייץ בטוויטר, הפעם בנוגע למיתון העולמי. לפי הציוץ, מאסק סבור כי המיתון יימשף עד אביב 2024.

ציוץ של אלון מאסק

לא מפסיק לצייץ. עוד אחד של מאסק השבוע | צילום מסך: טוויטר

זה התחיל כשמייסד הדוג’קוין בילי מרקוס (כינויו בטוויטר הוא שיבטושי נקמוטו) כתב כי “נתוני הקורונה די נמוכים. אנחנו צריכים לדאוג יותר ממיתון גולבלי ואפוקליפסה גרעינית”.

מאסק לא נשאר חייב וענה: “בטוח שיהיה נחמד לעבור שנה בלי אירוע גלובלי נוראי”. מאסק נשאל בתגובה על ידי משמש בשם Tesla Owners Silicon Valley מתי לדעתו המיתון ייעצר. בתגובה כתב: “סתם מנחש, כנראה עד אביב 24”.

מאסק הוא לא היחיד מבין עשירי עולם שלאחרונה מביע את דעתו בנוגע למיתון באופן פומבי. כך למשל, מייסד אמזון ג’ף בזוס כתב בימים האחרונים כי לדעתו צריך להתכונן לימים קשים. בנוסף לציוץ, בזוס צרף סרטון בו נראה מנכ”ל גולדמן זאקס, דיויד סולומון, שאומר בראיון כי הוא רואה סיכוי טוב למיתון בארה”ב. אפילו מנכ”ל ג’יי פי מורגן הזהיר ממיתון מתקרב.

נדמה כי עבור מאסק זהו אחד השבועות היותר לחוצים. בזמן שהמניה צוללת והוא מזהיר ממיתון, הוושינגטון פוסט מפרסם בסוף השבוע כי הוא מתכנן לפטר לא מעט עובדים מהטוויטר, אם הרכישה אכן תושלם. לפי הפרסום, 75 אחוז מעובדי טוויטר יעזבו. כיום מעסיקה החברה 7,500 עובדים.

מאסק אמור לרכוש את החברה תמורת 44 מיליארד דולר עד יום שישי. כזכור, בחודש אפריל הגיש הצעת רכישה אך חזר בו בטענה שטוויטר מסתירה ממנו מידע. טוויטר הגיבה בתביעה, מאסק הציע פשרה וסורב ולבסוף הסכים לשלם את המחיר המקורי תמורת הסרת התביעה.

כעת, למשקיעים נותר להמתין ולחכות שהמניה תתייצב. טסלה מבטיחה כי תמשיך להגדיל את נתח השוק שלה. עד שזה יקרה, הם יצטרכו להחליט האם להמתין לבאות או לממש.

כנראה שיעניין אותך גם

0

תגובות

הוספת תגובה

Looks good!
Looks good!
Looks good!
תגובות המפרות את תנאי השימוש והתקנון שלנו ו/או כוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון כתיבה החורג מהטעם הטוב לא יאושרו.
הגבת, השפעת!
אנחנו רק בודקים שהתגובה יכולה לתרום לשאר הגולשים ומיד מפרסמים 🙂