fbpx ...
עונת הדו”חות נפתחה – והמדדים בארה”ב מזנקים

מאת איציק יצחקי , מעודכן ל-19/10/2022 , 9:35

בעל תואר ראשון (B.A) בבנקאות ושוק ההון ותואר שני (M.A) במשפטים לכלכלנים מאוניברסיטת בר אילן. המוטו של איציק להשקעות מוצלחות: אם אתם מדמיינים את זה, זה לא מציאותי. הכל מופיע בין הדוחות והמספרים.

בינתיים, המשקיעים אופטימיים: הנאסד”ק התפוצץ, וגם שני המדדים המובילים האחרים זינקו בהובלת בנק אוף אמריקה, שפרסם את הדוחות שלו. ומה קרה לטסלה לקראת פרסום הדוחות שלה?


תקופת החגים בישראל הסתיימה, אבל עבור המשקיעים המקומיים בבורסה בארצות הברית החגיגה עדיין לא. ברקע עונת הדו”חות שנפתחה בשבוע שעבר, המסכים חזרו אתמול להיצבע בירוק בוהק, הבורסות המובילות נסקו וכרגע, נראה שיש לא מעט סיבות לאופטימיות בהמשך.

השבוע אמורות טסלה, ג’ונסון אנד ג’ונסון, גולדמן זאקס ונטפליקס להציג את הדוחות שלהן, מה שגורר לא מעט עניין בשוק האמריקאי.

מדד הנאסד”ק זינק בשיעור של 3.65%, מדד ה-S&P 500 עלה גם הוא בשיעור של 2.65% וגם מדד הדאו ג’ונס רשם עליה נאה – 1.86% אתמול. בין העליות הבולטות במדדים המובילים: חברת הגיימינג רובלוקס עלתה בכמעט 20% והצליחה להתאושש מעט אחרי ירידה של יותר מ-60% השנה. זה קרה לאחר שהחברה הודיעה כי מספר המשתמשים היומי על לכ-58% – 23% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.

אשה מחזיקה ניירות ומחייכת

בינתיים, המשקיעים אופטימיים. עונת הדו”חות

מניית אמזון עלתה בשיעור של 6.45% ומניית טסלה זינקה אמש בשיעור של 7.01%. מניית אנבידיה עלתה בשיעור של 5.89%. עוד מניה בכותרות היא מניית ערוץ פוקס, שהחלה את היום בירידה של כמעט 8% וסיימה אותו בירידה של פחות משני אחוזים, לאחר שהחברה הודיעה כי היא שוקלת מיזוג עם חברת חדשות אחרת.

גם במגזר הבנקאי נרשמה עליה מרשימה. מניית בנק אוף אמריקה עלתה ביותר מ-6% לאחר הדוחות שפרסמה, שהציגו מספרים מפתיעים. כמה מפתיעים? ובכן, נתחיל בכך שעליית הריבית עשתה טוב למגזר הבנקאי. אבל ללא קשר, הבנק דיווח על רווח של 81 סנט למניה, לעומת צפי של 77 בלבד.

עוד דווח, על הכנסות של 24.6 מיליארד דולר (הצפי היה 23.5 מיליארד “בלבד”) בניכוי הריבית וכן על צמיחה שנתית מפתיעה של 8%. הבנק, שאותו מנהל בריאן מויניהן, נמצא בצמרת הרשימה של המרוויחים הגדולים מעליית הריבית. גם ג’יי פי מורגן נמצא ברשימה הזאת.