fbpx ...
השבוע הקריטי של שוק ההון: אמזון, אפל, גוגל ומיקרוסופט מפרסמות דו”חות

מאת איציק יצחקי , מעודכן ל-25/10/2022 , 9:52

בעל תואר ראשון (B.A) בבנקאות ושוק ההון ותואר שני (M.A) במשפטים לכלכלנים מאוניברסיטת בר אילן. המוטו של איציק להשקעות מוצלחות: אם אתם מדמיינים את זה, זה לא מציאותי. הכל מופיע בין הדוחות והמספרים.

לקראת טלטלה או מסכים ירוקים בשוק ההון? החברות הגדולות, אלה שמחזיקות במשקל של עשרות אחוזים מהנאסד”ק והמדדים המובילים האחרים, עומדות לפרסם את המספרים שלהן. גם פייסבוק בפנים. איך זה ישפיע על המדדים? וגם: רשימת החברות המפרסמות


עונת הדו”חות בארצות הברית לא מפסיקה לזמן שינויים ותנודתיות בשווקים, אבל נראה כי מה שעומד להתרחש השבוע עשוי לייצר טלטלה אמיתית. החל מהלילה (שני) לאחר שעות המסחר אמורות מספר חברות לפרסם את הדו”חות שלהן לרבעון השלישי, מה שישפיע על המסחר המאוחר ולקראת פתיחת המסחר מחר.

אחרי הפרסום של חברת טסלה, במוקד של הפרסומים נמצאות חברות הטכנולוגיה, שלהן ערך רב במדדים המובילים. בימים האחרונים עלו השערות רבות לגבי מיתון אפשרי במשק, כשההערכה היא שהמגמה בדו”חות תשפיע על כך. דו”חות חיוביים, כך נראה, ישפיעו לא רק על המיתון אלא יהוו זריקת מרץ חיובית למשקיעים במניות.

אחת הסיבות לאופטימיות קשורה לרמזים ששלח הפד בנוגע לאפשרות שהוא יאט את קצב העלאת הריבית. הדבר עשוי לבלום מעט את הסערה המתחוללת בימים אלה בשוק.

נקודות חשובות על עונת הדוחות

  • ביום שלישי יפרסמו קוקה קולה וג'נרל מוטורוס את הנתונים שלהן
  • ברביעי יעלו לכותרות פייסבוק ובואינג
  • השוק ממתין ליום חמישי כדי לקרוא את המספרים של אמזון ואפל

אז איזה חברות אמורות לפרסם דוחות ומי המוכרות שבניהן? ובכן, החל ממחר יפרסמו קוקה קולה, ג’נרל אלקטריק (GE), קימברלי קלארק (KMB), ויזה (V), ספוטיפיי (SPOT) וג’נרל מוטורס (GM) אבל בראש גולת הכותרת נמצאות גוגל (אלפבית, GOOG) וכמובן מיקרוסופט (MSFT). שתי האחרונות מחזיקות במשקל כבד, יותר מ-17% ממדד נאסד”ק וכמעט 10% ממדד S&P 500.

גם ביום רביעי תימשך המשך מגמת פרסום הדו”חות של החברות המוכרות. כך למשל בואינג (BA), הילטון (HLT) וגם חברת האם של הרשתות החברתיות אינסטגרם, פייסבוק וגם ווטסאפ – META. המניה רשמה ירידות חדות השנה ועדיין, מדובר במי שמחזיקה בכ-2.5% מהמדד כולו.

יד מחזיקה המבורגר

רוצה לנגוס בשוק. מקדונלד’ס

למי שרוצה לדייק, מטה פלטפורמס (פייסבוק) רשמה השנה ירידה של כ-61% בערכה. ב-3 החודשים האחרונים בלבד היא ירדה בשיעור של כ-23%.

בשוק מתכוננים גם ליום חמישי, אז חברות כמו מקדונלדס (MCD), מאסטרקארד (MA) וקטרפילר (CAT) יפרסמו את הדוחות שלהן, אבל בעיקר בגלל חמישי בערב. אז, אמזון (AMZN) ואפל (AAPL), שתיים מקבוצת מניות FAANG, יפרסמו דוחות.

שתי החברות יחד מחזיקות במשקל של מעל 20% מהנאסד”ק וכ-10% ממדד S&P 500. גם אינטל (INTC) תפרסם באותו לילה. בסוף השבוע החברות אקסון, קולגייט פלמוליב ואחרות יפרסמו את הדו”חות שלהן.

המסחר בארה”ב ייפתח היום, כשאתמול עלה מדד ת”א 35 כ-1%. מדד ת”א 125 עלה בשיעור של 0.7% ומדד ת”א 90 הפחית מערכו 0.1%. לעומתם, בגזרת הבנקים נרשמה עליה נאה. המדד כולו עלה בשיעור של 1.1%.

.

כנראה שיעניין אותך גם

0

תגובות

הוספת תגובה

Looks good!
Looks good!
Looks good!
תגובות המפרות את תנאי השימוש והתקנון שלנו ו/או כוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון כתיבה החורג מהטעם הטוב לא יאושרו.
הגבת, השפעת!
אנחנו רק בודקים שהתגובה יכולה לתרום לשאר הגולשים ומיד מפרסמים 🙂