...

המניה שיש סיכוי שתתחרטו שלא קניתם אותה בתחתית

סקירה על חברת הביטוח "למונייד" (LMND)

מאת אלעד הגל , מעודכן ל-29/10/2025 , 17:10

סוחר כבר יותר מ-13 שנים, מומחה בזיהוי וניתוח דפוסי התנהגות של משקיעים ואחד ממייסדי INSIDERS. המוטו של אלעד להשקעות מוצלחות: כשכולם קונים, החכמים בורחים.

יש מניה אחת, שהקדימה את זמנה והתחילה להשתמש באינטליגנציה מלאכותית (AI) הרבה לפני שהטכנולוגיה הזו הפכה למיינסטרים – “למונייד” (LMND)

זה אולי נכון שלא חסרות חברות שמתעסקות באינטליגנציה מלאכותית, ועוד נראה הרבה כאלו בהמשך. אבל, עוד לפני ש”למונייד” (Lemonade) הוקמה ב-2015, היא החליטה לשלב AI ב”core” של הפעילות שלה, במטרה לשנות את עולם הביטוח ולהפוך לחברה עם שולי רווח גבוהים מהממוצע בענף.

כתוצאה מכך, היא אחת מהחברות הראשונות שהצליחה לייצר הכנסות כתוצאה ישירה מ”העבודה שהאינטליגנציה המלאכותית עושה בחברה”, והיא צפויה להמשיך להגדיל אותן ככל שהזמן עובר, הדאטה שיש לה מצטברת והטכנולוגיה שברשותה משתפרת, לומדת ומיישמת.

ובכל זאת, המניה שלה נסחרת 89% מתחת לשיא כל הזמנים שנקבע בזמן משבר הקורונה ב-2021, בזמן שהיה טירוף (לא מוצדק ברובו) סביב מניות הטכנולוגיה.

אבל אתם כבר יודעים מה חושבים אצלנו על ירידות – זו יכולה להיות הזדמנות שלא תחזור, ואלו הסיבות שבגללן למונייד יכולה להיות שווה קנייה:

במקום נציגים, בוטים מתוחכמים

כיום, יש ל”למונייד” יותר מ-2,000,000 לקוחות והפרמיה שהחברה גובה מלקוחות גדלה בעקביות כתוצאה מהרחבת סל המוצרים ושביעות רצון של הלקוחות שלה (מסתבר שיש דבר כזה חברת ביטוח שנותנת שירות טוב, כבר הבנתם למה השם של החברה הוא “למונייד”?).

מתי בפעם האחרונה תבעתם את חברת הביטוח שלכם על נזק לרכב או לדירה? חברות הביטוח המסורתיות והגדולות ביותר בעולם מעסיקות אינספור נציגים שכל מטרתם היא לתת מענה, לבדוק מסמכים, לאשר תשלומים או לדחות תביעות של מבוטחים. מנגד, הלקוחות של “למונייד” יכולים להגיש תביעה ולקבל אישור או דחייה של התביעה שלהם בקלות תוך שלוש דקות הודות לתהליך אוטומטי של “בוט” מבוסס AI.

ומה לגבי לקוחות חדשים שרוצים לעשות ביטוח? “בוט” מבוסס AI ייעודי נוסף יכול לספק הצעת מחיר מדויקת בתוך דקה וחצי למגוון הולך וגדל של ביטוחים: רכב, דירה, חיות מחמד וחיים (נכון לכתיבת שורות אלו).

אבל, ה-AI של החברה לא משמש את החברה רק במתן הצעות מחיר או טיפול בתביעות – הדבר המשמעותי ביותר הוא שיש לו תפקיד ראשי בחישוב הפרמיות שמשווקות ללקוחות.

בעולם הביטוח, הרווח של החברות מתבסס על עודפי המזומנים שנשארים להן מהפרמיות כנגד תשלומים שהן משלמות ללקוחות על תביעות שהוגשו. ככל שחברת הביטוח מצליחה לתמחר את הפוליסות שהיא מציעה ללקוחות בצורה מדויקת יותר – ככה הרווחים של החברה יהיו גבוהים יותר.

לדוגמה, נהג שעשה כבר כמה פעמים תאונות ישלם פרמיה חודשית גבוהה יותר על ביטוח רכב (את זה אתם בטח מכירים), אבל מה לגבי תמחור הפרמיה החודשית על בסיס הסבירות שהנהג יהיה מעורב בתאונה כתוצאה מנסיעה קבועה בכביש ספציפי שבו אחוז התאונות נחשב גבוה? זה משהו שחברות ביטוח “רגילות” לא יגדילו לעשות.

בנוסף, בחברה עובדים ומשפרים כל הזמן את ה-AI שאחראי להעריך את המח”מ (משך חיים ממוצע) של כל לקוח ואת הסבירות שלקוח מסוים יגיש תביעה, יחליף חברות ביטוח או ירכוש מספר פוליסות (נתונים חשובים מאוד לחברת ביטוח).

הכנסות שיא בשנה החולפת

על הנייר, “למונייד” עדיין מפסידה כסף בכל יום שעובר. מאז שהיא הוקמה, החברה השקיעה המון משאבים בשיווק, צמיחה ורכישות אסטרטגיות (העסקה לרכישת מטרומיל ב-500 מיליון דולר, חברת ביטוח רכב שהציעה לנהגים פוליסות על בסיס נפח השימוש ברכב). אבל, היא על המסלול לעבור לרווחיות.

ב-2023 הכנסות החברה הגיעו לשיא של 429 מיליון דולר, עלייה של 67% משנת 2022 ו-50 מיליון דולר יותר ממה שהחברה ציפתה בתחילת השנה. ברבעון הרביעי, היה לה הפסד נקי של 42 מיליון דולר (ההפסד הרבעוני הקטן ביותר בכל 2023, ונמוך יותר ב-33% מהרבעון המקביל אשתקד.

ב-2024, בחברה מצפים מצד אחד לשרוף פחות מזומן ומצד שני להגדיל את תקציב השיווק במטרה למשוך לקוחות נוספים. החברה יצרה שיתוף פעולה מעניין עם אחד המשקיעים שלה – הוא יממן 80% מההוצאות עבור גיוס הלקוחות ב-2024 בתמורה לעמלה בגובה 16% מהפרמיות שאותם לקוחות ישלמו למשך תקופה של עד שלוש שנים. מה שאומר, שהחברה תייצר לעצמה לקוחות רק ב-20% מהעלות שהייתה אמורה להוציא עליהם, תשלם עבור הזכות הזו בתשלומים מהפרמיות שיתקבלו במשך תקופה מסוימת ולאחר מכן תהנה מהם באופן בלעדי.

דבר מעניין נוסף לדעת זה שהיעד שהחברה מכוונת להגיע אליו הוא תשלום תביעות בסכום שלא יעלה על 75% משווי הפרמיות שהתקבלו, וברבעון האחרון היא הצליחה להגיע ממש לא רחוק משם ל-77%.

למה כדאי לשקול לקנות את “למונייד”?

אם אתם כמוני חושבים שה-AI יעשה מהפכה בעולם הביטוח, ומבינים שחברה שתשקיע בו הרבה אנרגיה ומשאבים תזכה ליהנות מלקוחות מרוצים, שמספרם הולך וגדל ותצליח לשפר גם את הרווחיות מהם – “למונייד” יכולה להיות אחת מהחברות שיצליחו לעשות את זה ובעוד כמה עשרות שנים תתפוס את מקומן של תאגידי הביטוח הענקיים (או תירכש על ידם לפני כן).

הרעיון בלזהות מניות צמיחה הוא להבין איזה חברות עושות מהלכים שישימו אותן תחת אור הזרקורים בעתיד ה”לא נראה לעין”. ואם לוקחים את העובדה שה-AI רק בחיתוליו וככל שעובר הזמן הוא רק לומד ומשפר את עצמו, ויוצאים מנקודת הנחה ש”למונייד” תעבור לרווחיות בתוך שנתיים-שלוש, תמשיך לבצע רכישות אסטרטגיות, תשיק מוצרי ביטוח חודשים ותשתמש בטכנולוגיה שלה כדי לשפר את חווית הלקוח אפילו יותר, היא בהחלט יכולה להיות מניה כזו.

 


 

כנראה שיעניין אותך גם

0

תגובות

הוספת תגובה

Looks good!
Looks good!
Looks good!
תגובות המפרות את תנאי השימוש והתקנון שלנו ו/או כוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון כתיבה החורג מהטעם הטוב לא יאושרו.
הגבת, השפעת!
אנחנו רק בודקים שהתגובה יכולה לתרום לשאר הגולשים ומיד מפרסמים 🙂