fbpx ...
המניה שיש סיכוי שתתחרטו שלא קניתם אותה בתחתית
סקירה על חברת הביטוח "למונייד" (LMND)

מאת אלעד הגל , מעודכן ל-06/03/2024 , 20:44

סוחר כבר יותר מ-12 שנים, מומחה בזיהוי וניתוח דפוסי התנהגות של משקיעים ואחד ממייסדי INSIDERS. המוטו של אלעד להשקעות מוצלחות: כשכולם קונים, החכמים בורחים.

יש מניה אחת, שהקדימה את זמנה והתחילה להשתמש באינטליגנציה מלאכותית (AI) הרבה לפני שהטכנולוגיה הזו הפכה למיינסטרים – “למונייד” (LMND)

זה אולי נכון שלא חסרות חברות שמתעסקות באינטליגנציה מלאכותית, ועוד נראה הרבה כאלו בהמשך. אבל, עוד לפני ש”למונייד” (Lemonade) הוקמה ב-2015, היא החליטה לשלב AI ב”core” של הפעילות שלה, במטרה לשנות את עולם הביטוח ולהפוך לחברה עם שולי רווח גבוהים מהממוצע בענף.

כתוצאה מכך, היא אחת מהחברות הראשונות שהצליחה לייצר הכנסות כתוצאה ישירה מ”העבודה שהאינטליגנציה המלאכותית עושה בחברה”, והיא צפויה להמשיך להגדיל אותן ככל שהזמן עובר, הדאטה שיש לה מצטברת והטכנולוגיה שברשותה משתפרת, לומדת ומיישמת.

ובכל זאת, המניה שלה נסחרת 89% מתחת לשיא כל הזמנים שנקבע בזמן משבר הקורונה ב-2021, בזמן שהיה טירוף (לא מוצדק ברובו) סביב מניות הטכנולוגיה.

אבל אתם כבר יודעים מה חושבים אצלנו על ירידות – זו יכולה להיות הזדמנות שלא תחזור, ואלו הסיבות שבגללן למונייד יכולה להיות שווה קנייה:

במקום נציגים, בוטים מתוחכמים

כיום, יש ל”למונייד” יותר מ-2,000,000 לקוחות והפרמיה שהחברה גובה מלקוחות גדלה בעקביות כתוצאה מהרחבת סל המוצרים ושביעות רצון של הלקוחות שלה (מסתבר שיש דבר כזה חברת ביטוח שנותנת שירות טוב, כבר הבנתם למה השם של החברה הוא “למונייד”?).

מתי בפעם האחרונה תבעתם את חברת הביטוח שלכם על נזק לרכב או לדירה? חברות הביטוח המסורתיות והגדולות ביותר בעולם מעסיקות אינספור נציגים שכל מטרתם היא לתת מענה, לבדוק מסמכים, לאשר תשלומים או לדחות תביעות של מבוטחים. מנגד, הלקוחות של “למונייד” יכולים להגיש תביעה ולקבל אישור או דחייה של התביעה שלהם בקלות תוך שלוש דקות הודות לתהליך אוטומטי של “בוט” מבוסס AI.

ומה לגבי לקוחות חדשים שרוצים לעשות ביטוח? “בוט” מבוסס AI ייעודי נוסף יכול לספק הצעת מחיר מדויקת בתוך דקה וחצי למגוון הולך וגדל של ביטוחים: רכב, דירה, חיות מחמד וחיים (נכון לכתיבת שורות אלו).