fbpx ...
מה עדיף, השקעה בנדל”ן או בשוק ההון?

מאת מערכת INSIDERS , מעודכן ל-04/02/2023 , 17:42

צוות אנשי שוק ההון מנוסים ומקצועיים, שמשתפים פעולה במטרה לספק לכם את המידע הכי איכותי ומדויק בעולם ההשקעות.

שוק הנדל”ן רותח. זו כבר עובדה. מחירי הנדל”ן בישראל ובכלל – לא הפסיקו לעלות בשנים האחרונות. מחירי הנדל”ן האמירו במהלך שנת 2022, תוך פחות משנה, בשיעור של 19.6%. מצד שני, מאז המשבר הקצר בשוק ההון בתקופת הקורונה, המדדים המובילים ניפצו שיאים אחרי שיאים וסוחרים שידעו לבחור את המניות הנכונות (מסקטור הטכנולוגיה למשל) רשמו רווחים של עשרות אחוזים. 

לכאורה, הנתונים והעלאות הריבית האחרונות מצביעים על כך שאולי הנדל”ן נמצא בשיא שיהיה קשה מאוד לשבור, ואילו שוק המניות נמצא בשפל (שנת 2022 לא הייתה טובה כ”כ לשוק המניות כמו לשוק הנדל”ן) ואולי זה הזמן להשקיע.

אבל יש עוד כל כך הרבה פרמטרים והזדמנויות שלא חשבתם עליהם בכלל. אז לפני שתחליטו מה עדיף לכם – השקעה בנדל”ן או בשוק ההון – הנה הדברים שאתם חייבים לדעת רגע לפני שאתם שמים את הכסף.

האפשרויות להשקעה בשוק ההון, היתרונות והסיכונים

כאשר אתם משקיעים בשוק ההון, ולא משנה אם מדובר בטווח הקצר או בטווח הארוך, יש לא מעט סוגים של ניירות ערך שבהם תוכלו להשקיע. בגדול, אפשר לחלק את ניירות הערך לשלושה סוגים עיקריים (כמובן שישנם עוד סוגים), אבל אנחנו מביאים כאן את שני ניירות הערך הנפוצים ביותר:

השקעה במניות שמעניקות לכם בעלות על חלק יחסי מהחברה. 

השקעה במניות הנכונות יכולה לייצר לכם תשואה כפולה: גם כתוצאה מעלליה ובמחיר המניה וגם מדיבידנדים שתקבלו, במידה והחברה שקניתם את המניות שלה תחליט לחלק כאלו.

ניתן להשקיע גם ב”סל מניות” כדי לפזר את ההשקעה דרך קרנות סל שעוקבות אחרי סקטורים או מדדים.

השקעה באגרות חוב (אג”ח) שהן סוג נשל שטר סחיר שמייצג שווי חוב של המנפיק עבור מי שמחזיק בו.